ارزیابی مایع منی ، منی چیست؟ ، منی کجا ساخته شده است؟ ، مایع منی طبیعی چیست؟ ، عوامل محیطی مؤثر بر باروری مردان؟ ،چگونه می توانم باروری را حفظ کنم؟ منی چیست؟ مایع منی مایع سفید یا خاکستری ، ساطع شده از پیشابراه (لوله در آلت تناسلی مرد) در انزال است. معمولا ، هر میلیلیتر مایع منی حاوی میلیونها اسپرم (اسپرم) ، اما اکثریت از حجم ترشحات غدد در اندام تناسلی مرد شامل است. هدف از مایع منی است ، صرفا برای تولید مثل به عنوان یک وسیله نقلیه برای حمل اسپرم به دستگاه تناسلی زن. اگر چه انزال منی همراه ارگاسم و لذت جنسی ، نعوظ و ارگاسم توسط مکانیسم های جداگانه کنتر
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

انجمن پزشکی درمان وب

ارزیابی مایع منی ، منی چیست؟ ، منی کجا ساخته شده است؟ ، مایع منی طبیعی چیست؟ ، عوامل محیطی مؤثر بر باروری مردان؟ ،چگونه می توانم باروری را حفظ کنم؟ منی چیست؟ مایع منی مایع سفید یا خاکستری ، ساطع شده از پیشابراه (لوله در آلت تناسلی مرد) در انزال است. معمولا ، هر میلیلیتر مایع منی حاوی میلیونها اسپرم (اسپرم) ، اما اکثریت از حجم ترشحات غدد در اندام تناسلی مرد شامل است. هدف از مایع منی است ، صرفا برای تولید مثل به عنوان یک وسیله نقلیه برای حمل اسپرم به دستگاه تناسلی زن. اگر چه انزال منی همراه ارگاسم و لذت جنسی ، نعوظ و ارگاسم توسط مکانیسم های جداگانه

ارزیابی مایع منی ، منی چیست؟ ، منی کجا ساخته شده است؟ ، مایع منی طبیعی چیست؟ ،

عوامل محیطی مؤثر بر باروری مردان؟ ،چگونه می توانم باروری را حفظ کنم؟

 

منی چیست؟

مایع منی مایع سفید یا خاکستری ، ساطع شده از پیشابراه (لوله در آلت تناسلی مرد) در انزال است.

معمولا ، هر میلیلیتر مایع منی حاوی میلیونها اسپرم (اسپرم) ، اما اکثریت از حجم ترشحات غدد در اندام تناسلی مرد شامل است.

هدف از مایع منی است ، صرفا برای تولید مثل به عنوان یک وسیله نقلیه برای حمل اسپرم به دستگاه تناسلی زن. اگر چه انزال منی همراه ارگاسم و لذت جنسی ، نعوظ و ارگاسم توسط مکانیسم های جداگانه کنترل و انتشار منی برای رابطه جنسی لذت بخش ضروری نیست در اکثر افراد است.

منی کجا ساخته شده است؟

مایع منی شامل ترشحات غدد چند اما تنها 5 درصد از بیضه ها می آید.

که در آن مایع منی ساخته شده است
مشارکت غده درصد انزال کل
بیضه ها و epididymes 5 درصد
وزیکول سمینال 46 تا 80 درصد
غده پروستات 13 تا 33 درصد
غدد Bulbourethral و پیشابراه 2 تا 5 درصد

بیضه ها و epididymes

اسپرم را بیش از 70 روز به منظور توسعه و تنها در بیضه ها تولید می. اسپرم انفرادی توسعه درون بیضه ها از یک سلول به نام spermatogonium است.

spermatogonium تقسیم به تولید اسپرماتوسیت ، که پس از آن به اسپرم توسعه است. اسپرماتید توسعه دم آشنا و سلول به تدریج بدست می آورد که توانایی به حرکت را با ضرب و شتم دم آن است.

اسپرماتید در نهایت به spermatozoan بالغ توسعه است. این فرآیند حدود 60 روز طول می کشد و سپس اسپرم 10 تا 14 روز بیشتر طول می کشد تا از طریق مجاری هر یک از بیضه ها و آن لوله اسپرم ، بلوغ ، اپیدیدیم عبور ، قبل از آن می تواند بدن را را در مایع منی را ترک ، در طی انزال.

مایع که توسط بیضه تولید چند حاوی مواد شیمیایی است ، اما به ویژه غنی از تستوسترون است.

وزیکول سمینال

وزیکول سمینال معمولا مشارکت بیش از نیمی از حجم منی است. ترشحات آنها به ویژه غنی از شکر به نام فراکتوز را ، که یک ماده مغذی ضروری برای اسپرم است. آنها همچنین ماده ای است که باعث می شود که مایع منی به لخته (تبدیل شده چسبنده یا ژله مانند) پس از انزال ، تولید در تولید مثل مفید برای نگه داشتن اسپرم در گردن رحم یک زن فکر.

غده پروستات

ترشحات از غده پروستات که حاوی مواد شیمیایی مختلف ، که آنتیژن اختصاصی پروستات (PSA) است که احتمالا جالب ترین است. PSA آنزیم ، یک کاتالیزور است که باعث واکنش های بیوشیمیایی ، در این مورد یک نوع آنزیم به نام کوآگولاز می شده است. نخست تابع PSA ، تبدیل به مایع منی منعقد شده ، به طوری که اسپرم می تواند از آن فرار و شنا کردن تخمک (تخم مرغ) در دستگاه تناسلی زن بارور است.

سلولهای غده پروستات تولید PSA و برخی از آن نشت به داخل جریان خون ، و همچنین به عنوان ظاهر می شود در مایع منی است. بزرگتر و فعال تر غده پروستات ، PSA بیشتر به نظر می رسد در خون است. مردان بزرگ ، غده پروستات خوش خیم (غیر سرطانی) اغلب دارای سطح خون بالاتر از PSA از حد متوسط ​​است. مردان با سرطان پروستات ممکن است به سطح بسیار بالایی داشته باشد . با این حال ، سطح PSA همچنین می توانید نرمال در هر دو بیماری باشد. این یک شاخص مفید از اندازه غده پروستات و فعالیت است ، اما یک آزمون خاص برای ابتلا به سرطان پروستات نیست.

غدد Bulbourethral و پیشابراه

ترشحات این غدد روان دستگاه تناسلی مرد است ، اما آنها همچنین ممکن است حاوی آنتی بادی است که می تواند قدرت باروری تاثیر می گذارد. این آنتی بادی ضد اسپرم می تواند اسپرم های در حال حرکت به درستی و جلوگیری از fertilising تخمک (تخم مرغ) جلوگیری از آنها را.

مایع منی طبیعی چیست؟

مایع منی است که معمولا سفید یا خاکستری است ، اما می تواند گاهی اوقات زرد رنگ ظاهر می شود. مایع منی به رنگ صورتی یا قرمز نشان می دهد که خون وجود داشته باشد. اگر چه این تنها به ندرت به علت یک مشکل سلامتی جدی ، مردان با منی که به نظر می رسد خون آلود باید از مشاوره به دنبال پزشک خانواده خود.

لخته های مایع منی تقریبا بلافاصله پس از انزال ، از تشکیل چسبنده ، ژل مانند مایع. آن را دوباره تبدیل به مایع در 5 تا 40 دقیقه است. این کاملا طبیعی برای منی برای تشکیل گویچه های ژله مانند و این هیچ درمانی و یا مشکل باروری را نشان نمی دهد. شکست روانگرایی لخته شدن و پس از آن می تواند باعث مشکلات باروری شود.

متوسط ​​حجم از مایع منی تولید شده در انزال 2 تا 5ml است. جلد به طور مداوم کمتر از 1.5ml (hypospermia) و یا بیش از 5.5ml (hyperspermia) احتمالا غیرطبیعی است. پایین حجم ممکن است بعد از انزال بسیار مکرر و بالاتر حجم پس از قطع طولانی مدت دیده می شود رخ می دهد.

سازمان بهداشت جهانی فراهم می کند تعریف تعداد اسپرم "طبیعی" :

  • غلظت اسپرم باید حداقل 20 میلیون در هر میلی لیتر است.
  • حجم کل مایع منی باید حداقل 2ml.
  • تعداد کل اسپرم در انزال باید حداقل 40 میلیون.
  • حداقل 75 درصد از اسپرم ها باید زنده (آن را تا 25 درصد طبیعی است است مرده است).
  • حداقل 30 درصد از اسپرم ها باید از شکل و فرم طبیعی باشد.
  • حداقل 25 درصد از اسپرم ها باید شنا کردن با حرکت سریع رو به جلو است.
  • حداقل 50 درصد از اسپرم ها باید شنا کردن به جلو است ، حتی اگر تنها سست.

کاملا تعجب آور است که چگونه بسیاری از مرده و غیر طبیعی اسپرم در نمونه "طبیعی" می تواند.

اندازه گیری تعداد اسپرم یک کسب و کار بسیار فنی است و نتایج را می توان تحت تأثیر عوامل بسیاری ، از جمله طول زمان بین انزال و مایع منی تجزیه و تحلیل نمونه و نحوه نمونه نگه داشته است وقتی که به آزمایشگاه منتقل شده است.

می تواند وجود دارد تغییرات زیادی در تعداد اسپرم در یک فرد ، حتی بیش از چند روز. این مهم است که حداقل دو ، ترجیحا سه بار یا بیشتر ، نمونه ها تجزیه و تحلیل ، هر کدام حداقل دو تا سه هفته از هم جدا شده است. نمونه تک به ارزیابی کیفیت مایع منی ناکافی است.

تعداد اسپرم تنها نشانه ای از fertilising ظرفیت و تعداد نرمال موفقیت را تضمین نمی کند. علاوه بر این ، بیشتر لزوما بهتر نیست ، به عنوان بیش از حد بالا تعداد اسپرم نیز می تواند در نتیجه مشکلات باروری.

باروری مردان رو به کاهش است؟

مقالات متعددی پیشنهاد کرده اند که تعداد اسپرم در حال افتادن و که باروری مردان رو به زوال است. یکی از به طور گسترده ای ترین گزارش یک مقاله در سال 1992 توسط کارلسون و همکاران 1 می باشد که در 61 مقالات پژوهشی منتشر شده از سال 1938 نگاه بود و این نتیجه رسیدند که تعداد اسپرم به طور متوسط ​​به حال توسط 42 درصد کاهش یافته است. با این حال ، تجزیه و تحلیل آنها از بسیاری جهات ناقص بود و نتیجه گیری خود را می توانید در نظر گرفته شود قابل اعتماد است.

مطالعات متعدد گذشته نگر تر از کیفیت مایع منی شده اند از آن زمان ، منتشر شده با نتایج متناقض است. بعضی معتقدند که تعداد اسپرم ها در حال کاهش است ، دیگران که در آن هیچ تغییر وجود دارد. حتی اگر تعداد اسپرم در حال سقوط ، اثر بر روی باروری نیز مشخص نیست. در حال حاضر ، هیچ شواهد روشنی راه یکی یا دیگری وجود دارد.

می تواند عوامل محیطی مؤثر بر باروری مردان؟

بسیاری از عوامل محیطی است که می تواند قدرت باروری مردان تاثیر می گذارد وجود دارد ، امروز بیش از 50 سال پیش است. عوامل عبارتند از :

  • disrupters غدد درون ریز
  • آلاینده های سمی
  • عفونت های جنسی
  • کمبود روی
  • اعتیاد به نوشیدن الکل
  • استعمال دخانیات
  • آنابولیک استفاده از استروئید
  • یونیزان تابش.

disrupters غدد درون ریز و متابولیسم مواد شیمیایی موجود در محیط زیست است که به موجب توانایی آنها اثر نامطلوبی بر سیستم غدد درون ریز (هورمونی) باعث پیامدهای بهداشتی. چندین آلاینده های صنعتی می تواند قدرت باروری تاثیر می گذارد ، می تواند به عنوان سیگار کشیدن و مصرف الکل. برخی از این سموم می تواند اختلالات تولید مثل ، بیماری های عصبی ، اختلالات سیستم ایمنی و سرطان شود.

آلاینده هایی که ممکن است باعث مشکلات باروری شود
سم بالقوه منبع
Thalates صنعت پلاستیک
Alkylphenols مواد شوینده صنعتی و خانگی
Bisphenol لاک به غذاهای کت درمان های دندانپزشکی
آفت کش های آلی (Lindane ، ددت ، و غیره) Lindane مورد استفاده در غلات ، میوه های نرم ، کلم
دی اکسین مقاله تولید ترانسفورماتور های انهدامی
Vinclozolin قارچ کش بر روی مواد غذایی استفاده می شود
فیتواستروژن محصولات سویا

چگونه می توان باروری ، حفظ کنم؟

  • اتخاذ یک شیوه زندگی سالم ، با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم است.
  • آیا از سیگار و یا استفاده از داروهای روانگردان نیست.
  • الکل ننوشید ، یا نگه داشتن مصرف الکل در محدوده توصیه می شود.
  • سعی کنید برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خطرات شغلی و صنعتی به روش های زیر ایمنی و پوشیدن لباس های محافظ در هنگام ارائه. کارفرمای شما تا به مسئولیت قانونی برای ارائه اطلاعات در مورد خطرات بهداشت حرفه ای و برای اطمینان از کارکنان به محیط کاری امن و سالم است.
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض بیماری های مقاربتی با اتخاذ شیوه های جنسی ایمن تر ، مانند استفاده از کاندوم و کاهش تعداد خود را از همکاران.

شواهد موجود حاکی از این نیست که پوشیدن شورت پاچه دار یا با فرو بردن بیضه در آب سرد با کیفیت مایع منی را بهبود بخشد.

مطالعه تحقیقاتی جالب از هلند نشان داد که از پوشیدن شلوار چرم تنگ و لباس زیر تنگ پلاستیکی با یکدیگر تحت تاثیر تحرک اسپرم ، اما نه به حال اثر به تنهایی.

برخی شواهد نشان می دهد که استرس را کاهش می دهد ، کیفیت منی ، احتمالا به علت تغییرات هورمونی در بدن است که نتیجه از استرس.

علل استرس در زندگی مدرن لژیون و نگرانی ها بر سر باروری یا عدم باردار شدن علل بسیار مهم استرس است . اگر شما نگران آن است که شما دارای مشکل باروری ، آن است که معقول به دنبال مشاوره از پزشک خانوادگی خود.

شانس لقاح در زوج جوان و سالم ، حدود 20 درصد در هر ماه است ، بنابراین تاخیر از سه تا شش ماه قبل از بارور شدن غیر عادی نیست. معقول و منطقی به درخواست ارزیابی اولیه پس از شش ماه از مقاربت محافظت نشده به طور منظم و بدون مفهوم است...................همه چیز درباره مایع منی و کیفیت اسپرم - مردمان ۹ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - منی چیست؟ ... هر میلی‌لیتر مایع منی به طور معمول حاوی میلیون‌ها اسپرم است اما اکثر حجم آن را ترشحات غدد موجود در ... مایع منی از چه ساخته شده است؟ ... مایع منی طبیعی چگونه است؟ ... یک نمونه تکی برای ارزیابی کیفیت منی کافی نیست. مایع منی چیست و چگونه در بدن ساخته میشود | بارداري و زايمان ... مایع منی چیست و چگونه در بدن ساخته میشود - مایع منی چیست؟ هر میلی‌لیتر مایع منی به طور معمول حاوی میلیون‌ها اسپرم است. منی ... مایع منی از چه ساخته شده است؟ مایع منی از ... یک نمونه تکی برای ارزیابی کیفیت منی کافی نیست. شمارش اسپرم فقط نشانه ظرفیت باروری است و یک شمارش طبیعی موفقیت را تضمین نخواهد کرد. علاوه بر ... همه چیز درباره مایع منی و کیفیت اسپرم - منی چیست؟ اسپرماتید دم معروف خود را ساخته و این سلول به تدریج با تکان دادن دمش، توانایی حرکت کردن پیدا می کند. ... عملکرد اصلی PSA مایع کردن منی لخته شده است تا اسپرماتوزوئید بتواند از آن فرار کرده و ... کاملاً طبیعی است که منی گلوبول های ژله مانند شکل دهد و این نشانه هیچ مشکل ... یک نمونه تکی برای ارزیابی کیفیت منی کافی نیست. کیفیت مایع منی و اسپرم - برزن عشاق ۲ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - مایع منی مایع سفید یا خاکستری ، ساطع شده از پیشابراه (لوله در آلت تناسلی مرد) در انزال است. ... هدف از مایع منی است ، صرفا برای تولید مثل به عنوان یک وسیله نقلیه برای حمل اسپرم به دستگاه ... که در آن مایع منی ساخته شده است ... مایع منی طبیعی چیست؟ ... نمونه تک به ارزیابی کیفیت مایع منی ناکافی است. مایع منی چیست - پزشک آشنا ۸ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مایع منی مایعی به رنگ سفید یا خاکستری است که از مجرای خروجی مثانه (لوله آلت ... مایع منی در کجا ساخته می شود؟ ... اسپرماتوگونیوم نیز تقسیم شده و اسپرماتوسیت ها را بوجود می آورد ... لخته شدن مایع منی و تشکیل گلبول های ژل مانند امری طبیعی است و نشانه ... جهت ارزیابی کیفیت مایع منی یک نمونه کافی نیست. دانستنی هایی در مورد کیفیت اسپرم و مایع منی | هرآنچه باید ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - هر اسپرم از سلولی به نام اسپرماتوگونی داخل بیضه ساخته می شود. ... عملکرد اصلی PSA مایع کردن منی لخته شده است تا اسپرماتوزویید بتواند از آن فرار کرده و برای ... یک نمونه تکی برای ارزیابی کیفیت منی کافی نیست. شمارش اسپرم فقط نشانه ظرفیت باروری است و یک شمارش طبیعی موفقیت را تضمین نخواهد کرد. ماماسایت - اسپرموگرام(آنالیز مایع منی) ماماسایت - اسپرموگرام(آنالیز مایع منی) - وبسایت جامع مامایی و زنان + پرسش و پاسخ. ... اسپرم چیست ؟ ... سلول اسپرم از یک سر، قطعه میانی و یک دم تشکیل شده است. ... اسپرم را در بارور سازی تخمک تحت تاثیر قرار دهند مورد ارزیابی قرار می گیرد . ... مطابق مقادیر مشخص شده سازمان بهداست جهانی شاخص های حداقل طبیعی کیفیت مایع منی ... آشنایی با آنالیز آزمایشگاهی منی : سایت پزشکان بدون مرز ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - میزان مایع منی تولید شده از چند قطره تا ۶ میلی لیتر متغیر است. ... مايع مني از چه ساخته شده است؟ ... اكنون با استفاده از كامپيوتر تمام موارد فوق ارزيابي مي شوند. ... غیر طبیعی بودن آنالیز مایع منی به سادگی احتمال کاهش باروری را مطرح میسازد. ... مفهوم نوزادان کم وزن (L.B.W) چیست و نوزادان کم وزن چه خصوصیاتی دارند ؟ - راههاي افزايش پاشش آب مني - چطور آلت تناسلی بزرگ داشته ... از زمانی که جنس مذکر (مردان) به دنبال یافتن راهی جهت افزایش پاشش منی و همچنین اورگاسم ... برای یک لقاح طبیعی، وجود یک تخمک ومقدار زیادی اسپرم لازم است. ... ــسـی ، افزایش کیفیت اسپرمها ، بهبود ساخت اسپرم و منی و. ... سمناکس به عنوان بهترین تقویت کننده مایع منی در نظر گرفته شده است. ... تفاوت ویاگرا با سمناکس چیست ؟ مایع منی چیست بایگانی - بهترین ها هر میلی‌لیتر مایع منی به طور معمول حاوی میلیون‌ها اسپرم است. منی ... مایع منی از چه ساخته شده است؟ .... یک نمونه تکی برای ارزیابی کیفیت منی کافی نیست. شمارش اسپرم فقط نشانه ظرفیت باروری است و یک شمارش طبیعی موفقیت را تضمین نخواهد کرد. ارزیابی مایع منی ، منی چیست؟ ، منی کجا ساخته شده است؟ ، مایع منی طبیعی چیست؟ ، وزیکول سمینال مايع مني در زنان اسپرم چگونه وارد رحم میشود مني زن چيست مواد تشکیل دهنده اسپرم اسپرم چیست کاندوم

درباره : انجمن پزشکی درمانی , درمان های جنسی و زناشویی / سلامت جنسی ,
بازدید : 530 تاریخ : سه شنبه 24 فروردین 1395 زمان : 14:58 نویسنده : درمان وب نظرات (0)
مطالب مرتبط
  • درمان کرونا درمان کرونا
  • علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله
  • چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی
  • راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز ,  درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا , راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز , درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا ,
  • راه درمان و رهایی از سرفه راه درمان و رهایی از سرفه
  • درمان سرفه , درمان سرفه خشک درمان سرفه , درمان سرفه خشک
  • بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم
  • علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه
  • رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان
  • آی وی اف رایگان در بیمارستان /  IVF و IUI به صورت رایگان آی وی اف رایگان در بیمارستان / IVF و IUI به صورت رایگان
  • ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش

    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 72
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 159
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 225
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 551
  • بازدید ماه : 551
  • بازدید سال : 36,956
  • بازدید کلی : 322,521
  • مطالب

    هدف از این انجمن پرسش و پاسخ در زمینه مسائل خانوادگی و زناشویی ایران می باشد ، انجمن پزشکی درمانی ، درمان وب ایران