نذارید سنتون بره بالا واسه ازدواج
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

انجمن پزشکی درمان وب

نذارید سنتون بره بالا واسه ازدواج

نذارید سنتون بره بالا واسه ازدواج

نذارید سنتون بره بالا واسه ازدواج

................................................................................

با سلام خدمت تمام رفقای عزیز و محترم میخوام حسابی حرف بزنم...

الان داشتم درد و دل های رفقای همین سایت رو میخوندم دیدم نود درصدش ماله ازدواج کردنه و اینکه خانواده ها سختگیری میکنن و خیلی از دختر خانوما و اقا پسرا به گناه کشیده شدن یا قید ازدواج که نعمت خداوند است رو میزنن حالا یه سوال؟ نه چند سوال؟ چرا؟ چرا؟ و چرا؟ اخه چرا ما گذاشتیم مشتی....... امریکایی و غربی فرهگ دینی و اسلامی ما رو از ما بگیرن توقعات ما بالا رفته چرا؟

چون میگیم اگر فرزندمون ، شوهرش مثلا پول نداشته باشه ما جواب مردم رو چی بدیم ای بااااابا شما جواب امام زمانو چی میدید؟ جواب خدا رو چی میدید؟ اومدیدم یکی پول دار اومد خاستگاری دختر شما دادینش رفت بعد اگر طرف پولدار دو روز بعد تصادف کرد ماشین مدل بالاش پوکید یه اتفاقی افتاد ورشکست شد تمام پولاش رفت .

اون موقع میگید دخترم طلاقش بده بیا برو با یه پول دار دیگه ازدواج کن؟ یا میگی بمون با سختی هاش بساز و زندگیتو دوباره بساز ؟

منی که مثال میزنم فقط مثاله ، منی که هجده سالمه و مثلا تو بیست و یک سالگی کاری جور میکنم سربازیمم میرم کار دارم و درآمد یه تومنی مثلا ، واقعا کسی نمیاد زن من بشه با هم دیگه سختی ها رو تحمل کنیم و زندگیمونو بسازیم؟

دختر اگر سختی زندگی رو نکشه که قدر زندگیشو نمیدونه!!! اون موقع  که خانوما میگن ما شوهرمون باید خونه و ماشین و کار و پول داشته باشه ، خانوم شما باید دنبال مردی بالای سی سال بگردی که اونم مطمنا نمیاد شما رو بگیره چون اونم توقع داشته تو سختی هاش یه نفر کمک به حالش باشه نه الان که همه چی داره واقعا ما الان داریم به جامع مهدوی نزدیک میشیم؟ دین ما میگه پسری که میاد اگر کار داشت درامد داشت دین داشت اخلاق داشت بدید دخترتونو بره اگر پسندید دخترتون البته!!!

نمیدونم واقعا چی بگم نگران اینده خودم شدم من فکر نمیکردم خانوما هم اینهمه درد و دل داشته باشن سره تنها بودن و افسرده شدن .

لطفا نظراتتونو بیان کنید. سخنرانی های استاد ماندگاری در مشهد سخنرانی کرده رو حتما در اپارات بگیرید سخنرانی های استاد مهدی دانشمند درباره ازدواج رو حتما دان کنید سخنرانی های استاد اقای قراعئتی رو حتما دان کنید و ببینید و نشون پدر و مادرتون بدید نذارید سنتون بره بالا واسه ازدواااااااااج...

یا علی...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۸
------------------------------------------------

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۳ نرگس313
احسنت!نگران نباش !
ولی یه چیز بی ربط اقای دانشمند خوب خودشو جا کرده ها!حضورشم تو اون شبکه ها ماس مالی کرد رفت!

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۴ الی خانوم
چرا هر چی می شه پای غرب رو وسط می کشید !؟؟!
با فراکنی مسائل خودمون به دیگران مسئله حل می شه !؟!؟!
شما هی بگو ازدواج کنید ازدواج خوبه ، کی می گه نه !؟!؟
ولی بخش زیادیش از دست ما خارج هست !!! به خصوص دختر ها 
هزار و یک مسئله هست تو بحث ازدواج
انقدر ساده دیدن و ببخشید ، ساده لوحانه دیدن مسائل راه به جایی نمی بره !
من الله توفیق !

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۸ الی خانوم
یعنی شما خانم هستید و نگرانید در آینده به این مسائل دچار شید ؟! 
نگران نباشید اینا مسائل بچه های دهه 60 ای هست ، اولا !
در ثانی مثال بزنم از وضعیت خودم ؟
همین چند وقت پیش یه موردی معرفی شد ، خانواده با شرایط مالی و سطح خانواده اش و شرایط کلیش چندان موافق نبودن اما دلیل اینکه من ردش کردم می دونید چی بود ؟!
خوشم نیومد ازش !!!
و این خوش نیومدنه هم یعنی حس نکردم "مرد" ای باشه که کنارش احساس خوشبختی و آرامش و شادی داشته باشم یا اینکه کنارش کامل تر بشم و یه زندگی شیرین تر رو داشته باشم .
ضمنن اینم خدمتتون بگم که 4 ساله قصد ازدواج دارم و آمادگیشو هم دارم ولی دریغ از یک موقعیت قابل قبول حتی !!! کلا تو این 4 سال 4 مورد معرفی شدن !! هر 4 تا شوت !
یه مسئله ی مهم دختر های خوب ما دیده نشدن و خوب دیده نشدن هست ، دخترا می دونن من چی می گم 
خیلی مسائل دیگه هم هست
مثلا سر همین خواستگارم داشتم فکر می کردم یعنی واقعا اینجوریه که همه ی مرد هایی که جذابن اهل روابط قبل از ازدواج بودن و هر کی اهل هیچ برنامه ای نبوده عین این خواستگاره من گاگول !! خودم می دونم قطعا اینجور نیست ولی تورو خدا آقا پسر های پاک و سالم یه طوری برخورد نکنید دختر خانوم ازتون نا امید بشه !!!
قوی برخورد کنید !
خوب خودتون رو نشون بدید
نشون بدید می تونید مسئولیت زندگی رو بپذیرید - نشون بدید می تونید تکیه گاه باشید
ادب و احترام و برخورد صحیح با یه خانوم جوان رو یاد بگیرید
مفید زندگی کنید کلی دستاورد داشته باشید ، دختر خانوم احساس کنه با یه مرد قوی روبرو هست دلش غنج می ره 
به ظاهرتون برسید !!!! خواهشا !!! پسرای جوون مثل یه تارک دنیا ظاهرتون رو درست نکنید !!! بخدا آراسته و شیک بودن و مرتب بودن و استایل مناسب و لباس مناسب داشتن شما برای دختر خانوما هم مهمه ! بالاخره بین شما با یه پیر مرد باید یه تفاوتی باشه یا نه !؟؟!
سعی کنید اگر م خودتون عاطفی یا احساسی نیستید اما درکتون از این مسائل رو بالا ببرید تا دختر خانوم حس کنه با شما می تونه زندگی عاشقانه ای داشته باشه 
ضمنن بهتره دست از خودتخریبی و روضه خوندن و شعار دادن هم برداریم
مسائل رو واقعی ببینیم 

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۲ به سوال کننده
نمیدونم چرا لحنت منو یاد reza میندازه.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۹ مرد تنهای شب
حرف شما کاملا متین،ولی باید عرض کنم که شما فقط یک طرفه قضیه رو نگاه کردیدشما میگید دخترا کسی رو که بی پوله رد نکنید،پس قضیه اون دخترایی که تا بحال حتی یک دونه خاستگار نداشتند چی میشه؟اونا چیکار کنن؟دخترایی که حتی حاضرن با پی پولی،بیکاری،بی خونه،بی ماشینو....پسره کناره بیان،خاهشن نگید نیست که من اطرافم زیاد ازشون دیدم،من دختر40ساله میشناسم که تابحال یه دونه خاستگارنداشته،آینده اینا چی میشه،عدالتش پس کو!!!!!!! ضمنن آقایون اگه توقعات خودشون رو نسبت به همسر آینده کم کنن این مشکلات پیش نمیاد ،هستن دخترایی که بااین شرایط کنار میان ولی اونا نمیبینن.کلا این مشکل دوسویه هست یه طرفش مربوط به پسرا ویه طرفش دخترا میباشد.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۸ به ::به سوال کننده::
شما که وضعت باز خوبه ، من کارم به جایی رسیده که فک میکنم بیشتر پستای سایت کار آقا رضاست !!! =))
بس که زرت و زرت پست گذاشت خدا بگم چیکارش نکنه پارانویید مزمن گرفتیم از دستش=)) اعتمادمو به کل پستا از دست دادم!! خخخخ تو فکر این بودم که باید تحت درمان قرار بگیره اما دیگه کار خودشو کرد روانی شدیم رفت..:))

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۹ احسان
علت اصلی مشکل بدون اغراق دختران هستند! متاسفانه مشکل ما اینه نه مثل غرب به زندگی نگاه میکنیم (مثلا در غرب در جلسه خواستگاری خر پسر رو نمیگیرن که ماشین و مهریه کو و حساب پس اندازت چقدره!) و نه اسلامی که مثلا هم مهر کم بزنن و هم شرایط رو آسون بگیرن! من ادعا نمیکنم دخترا باید به هر پسر بیکاری جواب مثبت بدن! اما قبول کنن توقعات و چشم و هم چشمی خیلی زیاد شده! 
یه مثال دیگه فرضا پسر و دختری ازدواج میکنن! دوستهای دختره ازش میپرسن کارش چیه? خونش کجاست? باباش پولداره? ماشینش چیه? اما دوستای یه پسر هیچوقت وارد این چیزها نمبشن! و این برمیگرده به ویژگیهای ذاتی خانمها که سطحی نگر هستند! 

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۰۴ فاطمه سادات
من یه دختر 19ساله ام و هیچوقت نمیخوام ازدواج کنم هیچوقت

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۹ فرناز
ببین دختر جون پسرجون
من به شخصه حوصلم سر رفت از این پست ها چی چی میگی؟؟؟

یه تومن پوله؟ نه واقعا پوله؟ حرفی میزنیا.. اجاره خونه سر کوچه شما چنده؟
بچه جون برو ..تو خودت اینایی که نام بردی و دیدی؟؟از نزدیک؟
من همین حاج اقا ماندگاری و زیاد از نزددیک دیدم دانشگام مشهد بود میومد اونجا.. باش میرفتیم خونه خونواده شهدا..
فکر کردی این اقا چرا نفسش از جای گرم در میاد؟ جدی فکر میکنی اون ماهی یه تومن و برا بچه خودش کافی میدونه؟ نه خداییییششش؟؟ : /
اینا حرفه مستر حرف!!!

تو بچه جان فکر میکنی ملت خواستگار به قول خودت با اخلاق با ایمانی که کار داره رو رد میکنن؟؟ یعنی اینقدر دیوانه اند؟؟؟؟ نه مستر!!! ملت خواستگار خوب ندارن منتظرم نبودن شما بگی بشون.. کو اخلاق ؟کو ایمان؟ ما ندیدیم

با عرض معذرت خیلی حرفات ناپخته و بچگانست ..خیلی

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۷ lili
الی خانوم , مرد تنهای شب کاملا درست میفرمایند .موافقم
دخترها جایی که متناسبشون باشه دیده نشدن.

منم با کسایی که شروع میکنم به آشنایی اصلا از 1-2 جلسه بیشتر طول نمیکشه .به هیچ وجه هم مشکل مادی یا گیر دادن سر خونه ماشین داشتن نیست
دلایل موردهایی که نشد به صورت تقریبی درصدی
- ظاهر طرف واقعاااااااااا به دلم ننشست(20%)
-خانواده و سطح تحصیلاتش با من تناسب نداشتن(20%)
- تفاوت مذهبی, سبک زندگی(45%)
-مورد هایی که گفتن من دختر خوبی ام ولی یه هو به نتیجه رسیدن که مشکلی دارن و دیگه شرایط ازدواج ندارن و خود به خود منصرف شدن(15%)

حالا خودتون قضاوت کنید منه دختر کجای کارم سخت گیری دارم که تا الان که 28 سالمه یکی که 60 درصد با من همخونی داشته باشه پیدا نشده!

درسته قضیه دوطرفه هست ولی دخترا کمتر تقصیر دارن چون تو جامعه ای هستیم که ازدواج و اقدام اون از طرف آقاست. والا اگه خواستگاری کردن خانوما عادی بود من خودم یه چند مورد اطرافم میبینم که مناسب من هستن میتونستم برم راحت پیشنهاد بدم ولی این تو جامعه ما درست نیست چراغ سبز هم که به نظر خیلی مسخره میاد چون پسرا تا متوجه میشن دختری یه مقدار ازشون خوشش میاد طاقچه بالا میزارن و فرار میکنن کلا!
عجیبه هااااا
کسایی که باید شاکی باشن دختران نه پسرا که اکثرا زندگی مجردی و خوشی هاشون انقدر زیاده که دوست ندارن دل بکنن و تعهد قبول کنن اگر هم بخوان ازدواج کنن باید دختر زیر 25 سال دکتر باشه درآمدش فلان میلیون خونه ماشین جهیزیه تکمیل تک فرزند یا تک دختر با پدر پولدار!
توفامیل پسر تحصیل کرده داریم که وضع مالیش معمولی دختر تحصیل کرده وضع مالی معمولی هم وجود داره ولی الا بلا باید برن خواستگاری دختری که پولداره حالا یه لیسانسی رو هم  به زور از یه موسسه ای گرفته و تنها کارش فرنچ کردن ناخن و بزک دوزکه! آخرشم جواب منفی میگیرن خیت میشن.خب نکنین این کارو.

آقایون اگه از توهمات فانتزیشون کنار بکشن دنیای واقعی رو ببیننن مشکل ازدواج حل میشه.



۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۹ {{{حامد
چرا فکر می کنیم هر مشکلی داریم مقصر آمریکایی ها و غربی هان؟ الآن ژاپن بابت بمباران شیمیایی هیروشیما باید 100 برابر ما از آمریکا کینه داشته باشه ولی هیچ وقت این کارو نمی کنن که مشکلات خودشون بندازن گردن آمریکا. رفتند تلاش کردند و تو خیلی زمینه ها در جهان اولند نه نفت دارند و نه گاز!
همین غربی ها فرآیند ازدواجشون خیلی خیلی آسونتر از ما ایرانیهاست که ادعای دینداریمون هم میشه.
ولی در کل با اصل حرفهات موافقم که سن ازدواج نباید بیاد بالا و این همونطور که به درستی اشاره کردین مستلزم اینه که توقعات بیاد پایین.

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۵۸ مریم
سلام من واقعا موافقم.من خودم ۲۴ سالمه تازه نامزد کردم اول اینکه ذره ای ازش لذت نمیبرم و احساسات ندارم و بعدش اینکه دیگه بینشم به دنیا منطق گرا شده و سخت ارتباط عاطفی میگیرم با نامزدم.دخترا این روزا با فیلما و این برنامه های چت و ارتباط جمعی یه سری فانتزی واسه خودشون دارن که امکانش تو دنیای واقعی واقعا پایینه نتیجه اینکه خاستگارای خوبشونو بخاطر این رویاها رد میکنن وسن ازدواجشون میره بالاوقتی میفهمن اشتباه میکردن که دیگه دیرشده و معتقدن خب فلانی فوق لیسانس داشت ردش کردم الان زن لیسانسه بشم و این میشه که این داستان ادامه پیدا میکنه و نهایتا مجبورمیشن با بی رضایتی کامل ازدواج کنن.من نصیحتم به دخترای همسن خودم اینه که ملاک اولشونو اخلاق و شخصیت طرف قراربدن و وضع مالی در حد و حدود خانواده خودشون کافیه.بقیه فانتزیا رو دور بریزن و بیان تو واقعیت زندگی کنن.

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۱:۰۳ به الی خانوم
انگار داشتی حرف دل منو میزنی
همه خواستگارام ناامیدم میکنند. اوایل فک میکردم توقعم زیاده ولی خوب که فکر کردم دیدم نیست !! پسر بهم جذبه نمیده. بقول شما این حسو بهم میده که گاگولند 
پسرای ما طرز برخورد با یه خانوم رو به هیییییییییییییییییییییییییچ وجه بلد نیستند.. صفر صفرند.. اعصاب ادمو خرد میکنند  بخاطر این عقب ماندگی اجتماعی !!!!
. اقایون تورو خدا یه کم یاد بگیرید . بفهمید احترام به یه دختر یعنی چی.. اداب احترام بفهمید چیه. برخورد مناسبو یاد بگیرید
من خواستگارام وضعیت مالیشون اکثرا عاااااااالیه! توپ ! همشونم ظاهرا سابقه دوستی نداشتند ! ولی ردشون میکنم چون جذبم نمیکنند ! پسره داره باهام حرف میزنه مدام با گوشیشم ور میره . لم داده رو مبل و احساس راحتی میکنه که مثلا بگه ادم اجتماعی ‌ راحتیم .  اولین بار صحبتو نیم ساعته تموم میکنه و دریییییییییغ از یه سوال درسوحسابی ! شلختست ...جذب نمیشم. همه فک میکنند دنبال یه پسر چارشونه و خوش استیلم. نه بخدا.. شده من جذب پسری شدم که از نظر ظاهر و استیل و پول زیر صفر بود ولی شخصیت داشت
یاد بگیرید شخصیت چیه .تحقیق کنید چه طورباید یه دخترو جذب کرد  .. این حرفای شعاری و صدمن یه غاز که مهم باطنه رو بزارید کناررررر . مختونو با این چرتوپرتا پر نکنید ...من اول باید جذبتون بشم بعد برم سراغ باطن . تا زمانی که جذب نشم نمیتونم حرف بزنم 
قدیما حسسسسس تکیه گاه بودن کاملا حس میشد توی پسرامون. الان من فقط حس میکنم طرف میخواد جای مامانشو براش پر کنم و من بشم تکیه گاهش.
امیدوارم‌همه خوشبخت بشن

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۱:۱۴ سجاد
از نظر (مرد تنهای شب) موافقم... خودم که پسر هستم توقع وسواسی در انتخاب همسر آینده ام دارم... الان که سی ساله هستم هنوز نتونستم خوب انتخاب کنم پس مشکل از من هست خیلی پسرای جامعه میشناسم مثل من هستن... یقینا مشکل هم از پسران هست هم دختران. 

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۲:۰۹ پاییز
سلام 
ببخشید یه جوری صحبت کردید که انگار همه تقصیرها گردن دختراست که سن ازدواج میره بالا، من نمیخوام بگم دخترا مقصر نیستن ولی به همون اندازه هم آقایون مقصرن،  من فکر نمیکنم مادیات مثل خونه و ماشین دلیل اصلی ازدواج نکردن جوونا باشه، دلایل مهمتری داره یکی اینکه اولا جوون سالم و پاک چه دختر ، چه پسر کم شده و یه حس بدبینی بین دختر پسرا به وجود اومده یا اگه هم هست این جور افراد خیلی کم دیده میشن پس ازدواجم کمتر شده.
دلیل دیگش بیکاریه پسراست ، پسری که نمیتونه از پس هزینه های خودش بربیاد خب مسلما نمیتونه هزینه ی یه نفر دیگه هم به عهده بگیره، پس خودش سمت ازدواج نمیره.
یه موردم که مربوط به دهه شصتی ها میشه که هنوز اکثرشون ازدواج نکردن اینه که همشون دنبال بهترینن ، اینکه یه دختر  هیچ گونه عیب و ایرادی نداشته باشه و همه چی تموم باشه ، هم خوشگل باشه ، هم تحصیل کرده باشه ، هم خوش اندام باشه ، هم اخلاقش خوب باشه ، تعدا د اعضای خانواده خیلی مهمه که کم باشه ،  شاغل باشه ، شغل پدر مادرش خوب باشه ، وضعیت مالیش خوب باشه ، و خیلی ویژگیهای دیگه ، البته دخترا هم همینن :-) اگه تنها یه ایراد داشته باشه اون دختر یا پسر مناسب نیست و از نظرشون رده ، همین میشه که سن ازدواج بالا میره.
یه کم توقعات دو طرف باید پایین بیاد تا مشکل حل بشه ، نشدم نشد واااالا :-) 
ببخشید اگه زیاد حرف زدم 
موفق باشید.

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۰۰ سوال کننده...

سلام علیکم خواهران و برادران گل!!! نه من اقا رضا نیستم اولا

و تشکر میکنم از نظرات شما دوستان اقا من با ایمان مذهبی متعصب از اون طرفم اهل بگو بخند و شوخی و اذیت کردنو و شیطونی و بیرون رفتن تفریح کردن البته همش از راه حلال نه حرام!!!  ولی کو دختر؟ کو خانومی که بیاد با من ازدواج کنه همه میگن سنت کمه سربازی نرفتی و نمیدونم از این مزخرفات  من نه دختر تحصیل کرده میخوام چون خودمم دیپلمم نه میخوااام خوش اندام مثل جنیفر لوپز باشه نه لعنت خدا بر همه هالیوودی ها نه نمیخوام اون اندامی که شما مد نظرتون هست داشته باشه معمولی باشه خوش اخلاق که باید باشه تعداد خانواده هم مهم نیس به خدا من ادم سر و سنگینی هستم میدونم با جنس مخالفم چطور حرف بزنم من خدا شاهده تو اقوام که میرم تمام خانوما و اقایون میگن به به به ببین کی اومد چرا؟ چون خوش اخلاقم خوش رفتارم با جنس مخالفم بلدم چطور حرف بزنم گرم نمیگیرم ولی بداخلاقم نیستم که بگن نگاه بچه حزب اللهی چقدر بد اخلاقه نههههههه!!!

اینطور نیس تو اقوامم دختری که بهم بخوره نیست همشون بی حجابن! اقا حامد تو امریکا کسی ازدواج نمیکنه!!! درصدشون پایینه چون جوونشون میبینه باید خرج بده واسه ازدواج خو میره این فاحشه هاشونو میگیره برای یه ساعت والسلام!!! اینه که میگیم نباید روابط عادی بشه چون بنیان خانواده از هم میپاشه اشکال از دین نیست اشکال از منو و شماست منتظر جواباتون هستم یا علی...

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۲ سوال کننده به نرگش 313
سلام اقای دانشمند خودش اعلام کرد که من نمیدونستم ای شبکه ها اصلا برای چی هستن و هدفشون چیه من هدفم تبلیغ دین لود و خدا رو شکر که متوجه شدم این شبکه ها هدفشون چیه و اومدم ازش بیرون من کلیپ این سخن استاد رو دارم....

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۶ محمد۲۸
خیلی نظراتو نخوندم . فقط چشمم افتاد به نظرات الی خانوم که خوبه. یکیم فرناز خانم که با وجود بخت یار بودن باهاشون و تونستن یه کاری داشته باشن که درآمدش بدکم نیس! دایم از درآمد پایین این پسر مسرا حرف میزنن. بله فرناز خانم ۱تومن پول تو جیبی امثال بندس که خواستگاری دخترا نمیریم و روش دوس دختری رو میقبولیم...انقدم راحت جواب دوستی رو میدن حتی همون خانمای آفتاب مهتاب ندیده..گاهیم چادری انقدم دنیای چادریا رو متفاوت از بقیه نکنید....و به قولی هدفشون ازردواجه....به نظرتون هدف ما پسرا با درآمدای اینجوریم ازدواجه؟ نه والا.... من حرفای خانم الی رو تایید میکنن...پسر درستو درمون قبلش خودش پیدا کرده و رفته سره خونه زندگیش مثه ۹۹درصد دوستای خوشگلو خوش تیپ من که خودشون پیدا کردنو الانم دارن زندگیشونو میکنن نه اینکه منتظر باشن تا حاجیه خانم فلانی واسطه بشه یه دختر از لحاظ ظاهر درجه پایین تر از منو معرفی کنه اونم با کلی دبدبه و کبکبه....بندگان خدا انقدر دخترا ازین خواستگارای بنجل داشتن بنا به همون دلیلی که میگم پسر درستو حسابی نمیره زودی زن بگیره که انقدم دخترا دنبال ازدواجن...تا میری خواستگاری یکیشون عذر میخوام تاحالا خانوادهای رسمی و پسرای موجه ندیدن جواب رو تو جلسه دوم میدن...بعدا میپرسی دلیل جوابتون چی بوده میگه من تیپو قیافه و موجه بودن برام مهمه تاحالا اینجوری برام نیومده حالا بماند همشون موردایی بودن که زرتی دقیقه ای خواستگار داشتن...مگه میشه تو این همه سال هیچکی به دل شما نشینه و گویا میگن نسشته....شایدم زیاده خواهن.....که به نظرم هستن...چون منه پسر حس میکنم دختر حتی به لحاظ ظاهری هم ازم پایینتره...و همینطورم هستن فقط توهم خانوادشون اونارو برداشته که ماباید با یه پسر همه چی تموم مزدوج شیم....یکمم بهخودتون خانما نگاه کنید بعد دنبال همه چی اوکی بگردید....حالا چرا پسرا تمایل کم شدن منظورم پسر درستو حسابیه نه ازین ۲۰ساله ها که تا سر از تخم درمیاره زن گرفتنش میگیره؟ چون الان پسرای درستو درمون که دوستامون باشن یا دارن دکترا میخونن یا دارن برا آیلتس میخونن یا تافل و تو ۲۹سالگی دنبال اپلای از یه دانشگاه آمریکایین...یا اینکه دارن تو ایران کار میکنن و زندگی خوبی دارن....بعدم تاحالا یه بارم خواستگاری نرفتن و میخندن از خواستگاری. میگن مگه میشه تو خواستگاری دختر انتخاب کرد.و بگم خدمتتون که اکثر دوستانم که همین سنا هستن تاحالا بنا به دلایلی خواستگاری نرفتن....پس دختر خوبا سختتر دیده میشن..راهشم اجتماعی بودن و گارد نگرفتن به درخواست آشنایی تو بیرونه البته با یه جلسه میشه فهمید طرف میخواد آشنایی کنه یا دوستی...با اخم تخم هم جواب پسری که درخواست میده رو رد نکنید...شاید یک در هزار هدفش ازدواجه... یکم حرفام زیادی تند بودااا ولی خب همینه که منم زیاد میبینم. دخترا خواستگار درستو حسابیشون قبلا با یکی ازدواج کرده منتظر واسطه هم نبوده. والسلام

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۸ به محمد ۲۸
من با اشنایی مشکلی ندارم و پیش اومده چندبار این کارو کنم
اگر پسری بمن پیشنهاد اشنایی بده منه دختر در جوابش چی باید بگم ؟؟؟  همون اول قبولش کنم ؟؟؟ بگم اول خونوادمو‌در جریان بزار و بعد با اطلاع اونا حاضرم اشنا شیم ؟؟ نمیدونم جواب درست به پسری که به ظاهر موجهه چی میتونه باشه در این شرایط !! خونوادمم خب یه کم براشون سخته به پسری که با خونوادش نیومده جلو بگند ایراد نداره و با دخترم اشنا شو ! یا شایدم احساس میکنند اینطوری ارزش دخترشون رو میارند پایین و طرف فکر میکنه هولند ! ضمن اینکه برخوردها هم متفاوته. مثلا دیدم وقتی دختر درخواست اشنایی رو قبول میکنه بعد یه مدت پسر فکر میکنه نکنه قبلا هم با بقیه بوده و یا شاید سابقه دوستی داشته که اینقد راحت قبول کرده و به خونوادش چیزی نگفته  و به قولی دختره اینکارست!!  برخورد و جواب درست به پسر موجه ایی که پیشنهاد اشنایی میده چیه واقعا؟؟! 
نظر اولتون تند و زننده بود با عرض معذرت.حس بدی بهم  داد . 

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۰ ali
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۴ گمنام

چرااااا مسایلو باهم قاطی میکنین الان ما ایرانیم ما بتونیم مشکلات خودمونو حل کنیم امریکا و ... پیشکش

من همه حرفاتونو خوندم حرف الی خانومو مرد تنهای شبو فرناز و ili رو قبول دارم همه اینایی که میگن درسته

واقعا چرا نمیشه ازدواج ساده داشت دوستان همشون درست میگن یکم باید واقع بینانه نگاه کنیم الان زمونه یجوری شده که واقعا من نوعی اصلا نمیتونم اعتماد کنم اینقدررر که اطرافم دیدم پسره با این دوسته یهو ولش میکنه میره کلی غلطای اضافه میکنه بعد که میخاد ازدواج کنه دختر قدیسه و پاک میخاد

یا حتی دختراش اینقدررر شیطنت میکنن که یه پسر سالم و خوبم که میخاد زن بگیره میره از اشناها تحقیقات وقتی میبینه دختره پروندش سیاهه پشیمون میشه از ازدواج کردن

من خودم برام خواستگار که بیاد از برادرم حتما نظر میپرسم چون بین اقایون خیلی خیلی این اتفاق افتاده که راجب دختراو پسرا حرف زدن گفتن فلانی اینجوریه  حسابی نقدش میکنن طرفو برادرمم میاد خونه میگه خب واقعا خودتون قضاوت کنید چطور دیگه اعتماد کنیم من تا به این سنم اصلا رابطه ای با پسری نداشتم چطور بیام به پسری که قبلا با یکی دوست بوده اعتماد کنم اگه وسط راه تنهام گذاشت اگه یادش فیل هندستون کرد چیکار کنم تو رو خدا نگین ازدواج اله بله هیچکس دوس نداره مجرد بمونه ولی ادم مورد اعتماد نمیاد یا اگه هم میاد اول باید از زیر زره بین خانواده رد شه اعصاب من یکی رو خورد کردن به منم کمک کنید درسته قصد اوناهم خوشبختیه منه ولی واقعا گاهی شده خیلی بیخودی گیر دادن خیلیاشون اصلا اجازه خونه اومدن ندارن

باور کنید خیلیا توقعشون پایینه من خودم مگه چی میخام یه ادمی که اخلاق و ایمانو در درجه اول داشته باشه ادم سالمی باشه کار دائم داشته باشه خونه لازم نیست که توی قصر زندگی کنیم بخدا میشه از جای کوچیکم شروع کرد مگه حتما باید ماشین شاسی بلند  داشته باشه اصلا مهم نیس اینا میشه بعدها این مشکلات البته نمیشه اسمشو گذاشت مشکل رو حل کرد تو رو خدا یجوری بر خورد نکنید که تا اخر عمر مجرد بمونیم هیچکس دوس نداره مجرد بمونه

یکم سطح توقعاتمون رو بیاریم پایین و ارزو میکنم خانواده ها هم یکم واقع بینانه نگاه کنن به مسئله

ببخشید که زیاد حرف زدم

یا علی

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۵ نیکی
با این همه چیزای جدیدی که ادم مبی نه ومیشنون از هرچی ازدواجه حالش بهم میخوره از اونورم احساس تنهایی ادمو اذیت میکنه و در این میان این زمان هست که فقط زود میگذره و وقتی به خودت میای  میبینی جوونیت رفت. هیییییییییییییییییی

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۴ سوال کننده به محمد 28
سلام به شما اولا اون خانوم چادریایی که به شما بله میگن و دوست میشن چادری نیستن چادر فقط پارچه نیس پس اونا رو با چادریا مقایسه نکنید دو من بعد سربازیم میرم خاستگاری بله 20 سالمه و سر از تخم دراوردم ولی حاضر نمیشم به گناه بیوفتم و گناه کنم و به جرم اینکه سر از تخم دراوردم... امثال ادمایی که دنبال دوستی با دخترن نه ازدواج بدونن زن و دختر خودشونم همینطور در میاد حرف خدا هست تو قران پسرای مومن برای دخترای مومن و دخترای مومن برای پسرای مومن و بلعکسش البته دختر و پسر مومن باید دقت کنن تو انتخاابشون تا خدا هم کمکشون کنه نه اینکه بدون دقت انتخاب کنه زنه بد دربیاد بندازه گردن خدا!! یا علی...

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۱ کابوی تنها
محمد 28 نمیدونم چرا اینقدر شرایطمون کپی هم اصلا هر موقع تو نظر می ذاری من معمولا دیگه حرفی برای گفتن ندارم

اما درباره الی
وقتی ملاک پول
تو بهترین شخصیت هم داشته باشی اصلا فرصت ابراز وجود بهت نمیدن به همین دلیل است که پسرهای دارای پول عشق و حالشون میکنند بعد میرن دخترای خوب هم می گیرن اونم بخاطر یک مشت دلار

اما فرناز
بچه های شاغل در بیمارستان خدماتیشم حقوق خوبی به نسبت بیرون میگیره
اما رشته های غیر بیمارستانی حقوقشون اگر برسه به یک میلیون خوبه اگر بالای یک باشه خیلی خوبه و بیشتر از این دیگه عالی و استثناهاست کار دولتی نیست کار آزاد و شرکت های خصوصی هم تو این مایه هاست بازار آزاد هم که رکود توش هست

حالا این پسرایی که تو این مایه ها حقوق میگیرن و اتفاقا قشری عظیمی در بر میگیرن چیکار کنند یا باید زن بگیرن یا بی خیال بشوند الان که بیشتر تحصیلکرده ها علی رغمی که دلشون می خواد اما به علت تفکر امثال تو بی خیال شدند نتیجه اش هم اینی که می بینید

هر مردی دوست داره درامد میلیاردی داشته باشد اما نیست شاید بگیم رشته های بیمارستانی توقعشون به جا باشد اما دیگر دخترا که رفتند رشته های فنی و غیر فنی و انسانی و... انتظارشون باید معقول باشد و توانایی آغاز زندگی با این حقوق ها را داشته باشند

در مورد بقیه هم خب معلوم خواستگار درپیت
وقتی دنبال ایده آل و کمال گرا باشی همین بابا ما هممون می دونیم که باید بهترین ازدواج کرد
اما وقتی نیست بزور که نمیشه

سوال کننده گرامی
برو خدمت بیا یک منبع درآمد پیدا کن زن بگیر بعدش خواستی درس بخون

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۲ {{{حامد
به سوال کننده :
شما از کجا می دونی تو آمریکا هیچکس ازدواج نمی کنه؟ تو ایران تبلیغات منفی علیه غرب زیاده ولی اون چیزی که می گن خیلی سیاه نمایییه! ضمن این که اگه فرضا حرف شما درست باشه و تو آمریکا ازدواج درصدش پایین باشه ولی باز هم می گم فرآیند ازدواج اونجا آسونتره!

به lili : اگه موردی به اتفاقات خواستگاری نگاه کنیم می بینیم بعضی جاها پسر مقصره بعضی  جاها هم دختر. در رابطه با پسرها من که بین دوستام پسری با ویژگی که شما مطرح کردید ندیدم. در کل این مدل پسرهای مدنظر شما خیلی تعداشون کمه. دیر ازدواج کردن خیلی دلایال مختلف داره که خیلی از اقشار در اون مقصرند .

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۲:۱۶ fatemeh 76
من خودم مخالف ازدواج تو سن پایینم.
اما نه به خاطر کار و پول و این چیزا.
چون به نظرم هر چی بگذره عقل آدم تکامل بیشتری پیدا میکنه و تجربه هاش بیشتر میشه. اونی که تو 18 سالگی ازدواج میکنه ده سال بعد وقتی خودشو با هم سناش مقایسه کنه پشیمون میشه.
البته اگه درس نخونه پشیمون میشه. اگرم بخونه ممکنه شوهرش ازش پایین تر باشه بگه الان چه کیس های مناسب تری واسم هست. 
پسرم واقعا فکر نمیکنم زیر 28 سال توانایی اداره ی زندگیرو داشته باشه. دیدم که میگم الان طرف 32 سالشه و بچه داره اما مث چی پشیمونه. به نظر من پسرا تازه بعد از سی علایقشونو میشناسن و میتونن انتخاب هوشمندانه تری داشته باشن. درسته پسر نیستم اما طبق تجربه ی اطرافیان دارم نظر میدم.
 تازه هرچی هم بیشتر درس بخونن و پیشرفت کنن به همون نسبت همسر بهتری گیرشون میاد. 
تو فامیل ما هرکس بالای 30 ازدواج کرد الان زندگی آروم و خوبی داره.
ولی یکی از دخترای فامیل زیر 20 عروسی کرد الان با یکی دیگه از پسرای فامیل رابطه داره.
یکی از پسرامونم 26 سالگی عروسی کرد (برادر همون که 30 سالگی عروسی کرد) فقط گریه نمیکنه از دست زندگیو انتخابش. 
نمیدونم چرا انقدر هولن مردم!!!!

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۴ fatemeh 76
انقدم نگید دخترا دنبال پول و این چیزان. دوست خود من نامزد داره میگه حاظرم خودم کار کنم و پول زندگیمونو در بیارم فقط طرف مرد باشه.
خیلی دخترای دیگه هم دیدم این عقیده رو داشتن. مشکل اینه مرد پیدا نمیشه. ماشالله نر که زیاده و تا حرف بزنی اسم مهریه و صیغه و تمکین و میارن در آخرم زور بازوشونو به رخ میکشن. اگرم دختری میگه کار و خونه و ماشین در عوض همین طرز فکر آقایونه.اصن خوب میکنن. 
من با خوندن بعضی نظرات همین وبلاگ از ازدواج متنفر شدم. مشکل اینه واقعا طرز فکر پسرا حال آدمو بد میکنه. اگه اونا قابل اعتماد باشن والا دختر خوب کم نیست. 
موفق باشید

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۹ یه دختر آبانی
من متولد76هستم.والا با اینکه کنکوری هستم موقعیت های خیلی تاپ داشتم از کارمند بگیر تا دکتر ولی خانواده ام موافقت نمیکنن میگن اول درس دخترمون مهمه خودمم موافقم اول درس بخونم وکنکوربدم بعدش...

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۲ سوال کننده به فرناز
سلام بله استاد ماندگاری رو دیدم و هیچ وقت اینطور که میگید نیس...

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۲ میتی کمان
سلام
به جز یک جمله ای که در همان پاراگراف اول گفتید (و من به آن نقد جدی دارم)کم و بیش مابقی جملاتتان قابل توجه و درست هست. البته بنظرم قصد سوال کننده این نبوده که تقصیرها رو بر گردن دخترخانمها بندازن، نیتش خیر بوده، قصدش این بوده که بگوید ازدواج را اینقدر سخت نگیرید.
سختگیریهای نابجا، وسواسهای بی مورد، سنتهای دست و پاگیر ، فاصله گرفتن از تعالیم دین،بی توجهی به وعده های الهی و...همگی باعث بالا رفتن سن ازدواج شده وهمین منشاء شکل گیری بسیاری از ناهنجاریهای جامعه ماست. همه اینها درست و ما هم حرفی نداریم بسیار هم حرف نیکوییست و به قول خودتان حرف حسابی هم هست.

اما:
راستش را بخواهید این جمله ای که گفتید: "ما گذاشتیم مشتی.... آمریکایی و غربی فرهنگ دینی و اسلامی ما رو  از ما بگیرن..." مصداق همان تئوری معروف اما فرسوده و نخ نما شده توهم توطئه است.
گویی هر اتفاق بدی که در این مرز و بوم می افتد حتما پای اجنبی در میان است.
یادم می آید سال گذشته مسئولی در رسانه وطنی با افتخار تمام، از کشفی به غایت مهم و عظیمی سخن میگفت؛ کشفش این بود: آری، دلیل کم آب شدن تعدادی از دریاچه ها و بی آب شدن پاره ای از رودخانه هایمان و همچنین دلیل  خشکسالی سالهای اخیر همان استکبار جهانیست. این استکبار بوده که کاری کرده ابرها هنگام ورود به خاک کشورمان قید باریدن را از سر خود بیرون کنند. همان ها بودند که باعث ناباروری ابرهای ما شدند و چه و چه...
تو گویی ما خود هیچ تقصیری نداریم و هر چه هست و نیست زیر بالشت استکبار جهانیست.
دوستی دیگر در همین وبلاگ پرده از راز بزرگی گشود: آری، دلیل شیوع فمینیست در کشورمان همان رژیم اسرائیل است که فمینیست را از همان ابتدا خودش بوجود آورده و بعد به قصد ضربه زدن به ما آن را روانه کشورمان کرده... 
آخر تا کی ما باید اینگونه با نگاهی چنین عافیت طلبانه مشکلات خودمان را گردن این و آن بندازیم. با این حرفا به کجا رسیده ایم؟
اتفاقا همان اجنبی ها(یا به قول دوستان کافرین) حداقلش اینست که در ازدواج بسیاری از رسم و رسومات دست و پا گیر ما را ندارند. ممکن است برخی دوستان بگویند باز فلانی داره سبک زندگی غربی را در اینجا تبلیغ و ترویج میکند، خیر اینگونه نیست. اما بدَک هم نیست گهگاهی از حجم لعن و نفرین کردن فرهنگ بیگانه بکاهیم و اگر سنتی نیک و رسم و رسومی کارگشا را در فرهنگ دیگران دیدیم آن را بدون تعصب و با دستهایی باز قبول کنیم. 
البته این را هم بگویم با وجودی که این انتقاد را به سوال کننده محترم کردم اما کلیت حرفهای سوال کننده(هدف و نیتش) حرف درستیست.

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۶ دختر ناشناس ..
مگه دست ما دختراست! درصد خیلی کمی از دخترا در بالا رفتن سنشون تقصیر دارن.
درصد زیادشون خیلی از مشکلات دیگست که دخترا عنوان کردن
دیده نشدن
ظاهر بین شدن پسرا 
و
....

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۳ عماد

یه مقدار صبر کن سنت بالاتر بره  دلیلش رو می فهمی
ایده آل فکر کردن به آدم اسیب میزنه برادر
من ز طرف خانواده دختر یکی از آشناهامون چراغ سبز گرفتم خودمم مایلم سربازی هم ندارم دغدغه کار هم ندارم ولی من خوشم نمیاد دوران عقد برم خونه ی پدر زن احساس می کنم هنوز هم باید صبر کنم تا دیدگاهم نسبت به زندگی  ثابت بشه و بلوغ کامل عقلی برسم من  20 سالمه  رشته ی بورسیه درس می خونم فعلا صرفا به خاطر نیاز جنسی خودت گرفتار نکن دوستانی دارم که ازدواج کردند و الان شیفت شب و روز کار می کنن می دونی چرا؟ چون باید توقعات مالی همسرشون رو براورده کنن من هیچوقت نمی تونم بپذیرم مثلا همسرم از لباسی خوشش بیاد و نتونم براش بخرم این برام عذاب آوره پس وقتی از همه نظر احساس کردی کاملی برو ازدواج کن برو به تجربیات کسایی که زود ازدواج کردن گوش کن من نمی گم سن ازدواج بالا باشه منظور من کلا این بود که سعی کن کامل بشی بعد ازدواج کن .. موفق باشی
یاعلی

درباره : انجمن پزشکی درمانی ,
بازدید : 495 تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 زمان : 19:52 نویسنده : درمان وب نظرات (0)
مطالب مرتبط
  • درمان کرونا درمان کرونا
  • علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله
  • چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی
  • راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز ,  درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا , راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز , درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا ,
  • راه درمان و رهایی از سرفه راه درمان و رهایی از سرفه
  • درمان سرفه , درمان سرفه خشک درمان سرفه , درمان سرفه خشک
  • بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم
  • علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه
  • رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان
  • آی وی اف رایگان در بیمارستان /  IVF و IUI به صورت رایگان آی وی اف رایگان در بیمارستان / IVF و IUI به صورت رایگان
  • ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش

    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 36,490
  • بازدید کلی : 322,055
  • مطالب

    هدف از این انجمن پرسش و پاسخ در زمینه مسائل خانوادگی و زناشویی ایران می باشد ، انجمن پزشکی درمانی ، درمان وب ایران