بعد یه سال میبینم که نمیتونم ادامه بدم خسته شدم
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

انجمن پزشکی درمان وب

بعد یه سال میبینم که نمیتونم ادامه بدم خسته شدم بعد یه سال میبینم که نمیتونم ادامه بدم خسته شدم ................................................................................................

بعد یه سال میبینم که نمیتونم ادامه بدم خسته شدم

بعد یه سال میبینم که نمیتونم ادامه بدم خسته شدم

............................................................................................................
سلام...
دختری 22 ساله هستم که سال گذشته با یکی از همکلاسی هام که همسن خودم بود با علاقه نامزدی کردم... یعنی خونوادم به اختیار خودم گذاشتن ازدواجمو...
من اون موقع اصلا شرایطش به چشمم نمیومد و فقط خودش برام مهم بود.... ولی الان بعد یه سال میبینم که نمیتونم ادامه بدم خسته شدم...
اخه یه پسر بیست و دو ساله که نه پول داره نه درسش تموم شده نه سربازی رفته... حالا حالاها باید نامزدی بمونیم...
ما رسم دارم همراه با عروسی عقد میکنیم... و برای بیرون رفتن و تنها شدن هم خیلی محدودیت داریم و تا چهار سال دبگه امکان ازدواج وجود نداره... خودش رو دوس دارم چون پسر خوب و نجیبیه و چشمش به دنبال هیچ کسی جز من نیست...
ولی خونواده ی پولداری نداره و شرایطش الان خیلی بده و من دوس دارم برام خرج کنه که نمیکنه... دوس دارم بریم بیرون... دوس دارم زود ازدواج کنم... ولی نمیشه....
کم کم دارم ازش سرد میشم...همش دعوا داریم....من چیکار کنم...؟؟؟ بنظرتون به همش بزنم ..؟؟؟
بنظرتون چطوری تحمل کنم این چند سالو...
خواهش میکنم کمکم کنین
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
---------------------------------------------------------------------

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۰۵ ...
http://hosseinalemi.blogfa.com/

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۱۷ غزال
ببخشید دوست عزیز
شما دقیقا وقتی ایشون رو انتخاب کردین و نامزد شدین این شرایط واقعا به چشمتون نمیومد؟؟؟
به چشم شما هیچ،میگیم طرف رو خییییییییییلی دوس داشتین
به چشم خونوادتونم واقعا نمیومد؟؟؟ :|

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۳ مجید 94
اگه قضیه برعکس بود و این موضوع برای یه پسر اتفاق افتاده بود و اینجا سوال پرسیده بود طبق چیزی که به تجربه در تاپیک های مشابه اثبات شده دختران گرامی سوال کننده رو اه و نفرین میکردن و از اشتباه بودن کارش میگفتن حالا ببینیم اینجا چه گلی به سر خودشون میزنن...!!

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۴ محسن
منم یک زمانی هوای عشق و عاشقی گرفته بودم. 
و فقط خود دختر رو می دیدم .نه کلا وضع و اوضاع را
خانوادم از این امر جلو گیری کردن.
خوشحال چون الان شاید به وضع شما میفتادم.
البته من کار و خونه و درامد دارم.پس شاید پیشنهاد خانواده گزینه ای بهتر برام باشه.

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۱:۴۹ الی خانوم
بلوغ عشق و عاشقی داشتی ولی بلوغ ازدواج گویا نه !!!
ازدواج یه بخشیش به همین تحمل و کنار اومدن هاست دختر خوب
همین صبر تو بعد ها نتیجه ای که داره اینه که یه عشق عمیق و ارزشمند برات می شه 
زنانگی فقط دلبری و اینا نیست ، یک زن می تونه به مردش انگیزه بده برای رشد و ارتقا .
دلایل مثبتی که بابتش طرفت رو انتخاب کردی با خودت مرور کن و برای زندگیت تلاش کن 
موفق باشی 

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۰۹ الهام
سلام عزیزم تازه یادت افتاده ک پول وپله نداره؟؟؟؟درکش کن وکمی مسوولیت داشته باش کنارش باشوزندگیتونو پاب پای هم بسازین
عسیسم دیریادت افتاده ک پول وپله وشغل نداره وسربازی نرفت
درضمن بخاطراین چیزازندگیتوخراب نکن

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۱۰ محمد
ای بسوزه پدر این بی پولی که همه رو بیچاره کرده
شما که میگی پسر خوبیه و نجیبه.  دلشو نشکن. بی پولیش که دست خودش نیست بیچاره

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۱۲ 1
مرگ بر بی پولی و عاملین اش

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۰ نرس
سلام..ینی چی نامزدی؟؟؟عقدین؟؟؟
خب مگه همون اول شرایطشو نمیدونسی؟؟؟مگه نمیدونستی تا چند سال نمیتونین عروسی کنین؟؟؟😒🙍😌

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۳ :-(
هعیییی روزگاااااار

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۷ ًخوشکل
این چن سال خودتو سرگرم درس کن برو دنبال علایقت...منم پنج سال طول کشید تا بتونیم بریم سر خونه زندگیمون.ابجی سخت نگیر زندگیتم خراب نکن...تو میتونی;-) 

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۸ ناشناس
دوست دارم جواب دخترا را که می گفتن براشون فقط نجیب بودن مهمه را بشنوم...

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۲ titab
اگه واقعا دوسش داری بخاطرش این مدت رو تحمل کن...مگه نمیگی پسر خوب و نجیبیه...والا پسر سر ب زیر کم پیدا میشه...

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۶ نینا
خب شما که از اول شرایطشو میدونستی دختر خوب !!! الان که به ایشون قول دادی و علاقه و وابستگی به وجود اومده رفیق نیمه راه نباش دیگه،عهد بستی باید به عهدت پایبند باشی خب...اگه واقعا ایشون به شما علاقه داره و بخاطر به دست اواردنتون بجنگه و یه مرد واقعی باشه بنظرمن ارزششو داره ۴سالم صبوری کنید چون بعدش که ازدواج کنید واقعا شیرینه و لذت بخش...ای کاش من جای شما بودم اینو ازته قلبم میگم...

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۹ مستانه
اینکه خیلی بی انصافیه😢 چجوری دوسش داری که واسه این چیزا میخوای ولش کنی؟ آدم وقتی عاشق باشه حاضره تموم زندگیشو بده واسه اینکه عزیزش کنارش بمونه. شماکه به خاطر پول باهاش نامزد نکردی. مگر اینکه جوگیر شده باشی و هول ازدواج که واقعا نامردی کردی در حد اون بیچاره! باید بیشتر فکر میکردی. مامان بابات از اول پولدار بودن و همه چی داشتن؟خیلی از جوونا اول زندگی هیچی ندارن و شوهرها پولی برای خرج کردن ندارن اما عاشق همدیگه اند. شماهم موضوع ازدواج رو بین خانواده ها مطرح کنید و ساده بگیرید. چی میشه حالا شما طبق اون رسومات قبلی عمل نکنید؟مگه آسمون به زمین میاد یا گناهه؟خب عقد کنید که بتونید از وجود هم لذت ببرید و باهم باشید. معلومه وقتی محدودیت بینتونه به خاطر رسومات غلط بعد یه مدتی خسته میشید ولی نه در حد جدایی! توروخدا به فکر اون بیچاره هم باش. چون اگه دوستت داشته باشه و تو به خاطر پول ازش جدا بشی هیچکسی نمیتونه بعدا قلبشو مثل روز اول کنه و نابودش میکنی. به فکر اونم باش خوش انصاف😔

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۹ ابی
با خونواده هاتون صحبت کنین شاید ب نتیجه رسیدین و تونسن کاری براتون بکنن.ولی بقیه دوستان بهتره درس بگیرن هرکی پاشد اومد نگین فقط همین،چشماتونو باز کنید با دید باز نگاه کنین،ن بعد یه سال بگین نمیخوام،اخه پسره چ گناهی کرده؟؟؟؟واقعا چون پول نداره؟پس چرا انتخابش کردی؟مگه اون موقع ک گفتی میخامش 30سالش بوده کار داشته پول داشته؟؟؟ناراحت نشینا ولی خب مردم بازیچه دست شما نیستن

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۶ گوریل
صبــــر

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۶ پریداس
ببخشید ولی ب نظرتون این بی رحمی نیستش ک میخواید این آقا رو رها کنید و بهم بزنید نامزدیتون رو چون فقط پول نداره و نمیتونه واستون خرج کنه...؟؟؟؟؟؟! 
یک سال پیش ک بهش علاقه مند بودید و احتمالا عاشق ایشون هم بودید نمیدونستید وضعیت اقتصادی ایشون چ مدلیه....؟؟؟؟؟؟؟
الان اگه ایشون ب هر دلیلی همین کارو با شما میکردن خوب بود؟؟؟ حالا ب هر دلیلی؟ 
ب خدا این خیلی بی معرفتیه ک بخواید ازش سرد بشید چون پول نداره 
متاسفم واسه ی اون پسری ک ب جز شما تو این جامعه ی داغون چشمش هیچ دختری رو نمیبینه ولی چون خانواده ی پولداری نداره شما واسش تره هم خورد نمیکنید... 
هعی 😕
ب نظرم بهم بزنید خیلی بهتره تا ازدواج کنید و بعد چشمتون مدام ب فلانی و شوهرش باشه و وضعیت مادیشون و بخواید هی سرکوفتش رو ب همسرتون بزنید 

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۱ اااحسان
ببخشید خانوم انتظار دارین دوستان اینجا دقیقا چه راهنمایی کنن شما رو!!!
درسته که الان این موضوع دغدغه شما شده ...
اما ای کاش همون یک سال پیش به این موارد توجه داشتید مگر نمی دونستید شرایط آقا پسر رو ؟!!!
با این حال گویا عقد نیستید.و ارتباط خاصی وجود نداره که باتوجه به این که دو دل شدید جای شکرش باقیه.شرایط اکثر پسران تو این سن ها 20 تا 25 حدودا همینه و غیر طبیعی نیست.مگر اینکه از طرف خانواده ساپورت مالی بشن.با توجه به شرایط بد اقتصادی واقعا خدا به همه کمک کنه بخصوص پسرای جوان.در نتیجه اونایی که دانشگاه ی هستن طبیعتا بعد تحصیل باید برن سربازی احیانا و بعد سر کار و پس انداز برای شروع زندگی بویژه تو شهرهای بزرگ که زندگی سخت تره.تصمیم با شما و خانوادتون هست.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۰۰ فاطمه
به شخصه از اینکه رابطه ای به هم بخوره بدم میاد مگر اینکه جدا شدن طرفین باعث آرامششون بشه.
اگه تحمل این رابطه واست مشکله و یه پسر پولدار میخوای تمومش بکن. غرور اونم نشکن. خودش که شرایتشو انتخاب نکرده.
ولی بدون پول و کار و مدرک نمیتونه باعث بشه یه نفرو رد کنی. میتونین کنار هم همه چیزو بسازین. اون میتونه در کنار داشتن تو کار کنه و درس بخونه و اوضاعشو راست و ریس کنه.
واقعا جمله ی قشنگی نیست"دوست دارم برام خرج کنه که نمیکنه " شاید اونکه پولداره پدر خوبی نباشه. شاید چشمش هرز باشه. اگه کنار این یارو آرامش داری و میتونی بهش اعتماد کنی چطور دلت میاد بهمش بزنی؟؟؟اگرم واقعا دلت میاد ازش بگذری هرچه زود تر تمومش کن.
رابطه ای که یکی از طرفین به تموم شدنش فکر بکنه ینی داغونه. 

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۳ بهمنی
بیچاره این پسره.ینی شانس از این بدتر نمیشد داشته باشه.خانم محترم پسر مردم ک مسخره شما نیست.بعد یسال دل بستن بهت حالا یادت افتاده؟
دوس ندارم این حرفو بزنم ولی تمومش کنید به نفع اونه شمام بگرد یه بچه مایه دار پیدا کن ک حداقل خیالت راحت شه پشتش پره

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۳ مینا
 کجا میخونی ؟ اگ دانشگاه خوب نباشه ک این یارو تا ابد بیکاره یا چند ر غاز اگ گیرش بیاد که با بیکاری نمیفرقه فرقنداره . نامزد من شرکت معتبر خارجی تو تهراون کار میکنه بالاترین درامد. نفر اول دانشگا تربیت مدرس بودش .  تو بهم بزن بهتره

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۲۲ احسان
بعد میگن چرا پسرا زود ازدواج نمیکنند!! شما به نظرم زودتر بهمش بزن که فردا روز بیشتر اون بیچاره رو وابسته نکنی! در آخر متاسفم برای طرز تفکرت! ما فقط ادعای ایمان داریم! والا تو کشورای غربی همچین خبری نیست! زن و مرد با کمک هم دست تو دست هم میگذارند زندگیشونو میسازن نه اینکه زن متوقع باشه مرد مثل سوپرمن بیاد و یه تنه زندگیشونو بسازه!

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۲۶ یاس

سلام

شما هنوز به بلوغ لازم برای ازدواج نرسیده بودید که ازدواج کردید، در واقع یه جور علاقه ی زودگذر و فانتزی های ذهنی از ازدواج داشتید که حالا به بن بست رسیدید. البته دلیلش هم سن شما نیست، فاکتورای زیادی می تونن تاثیرگذار باشن از جمله شرایط خانوادگی شما، انتظارات شما، نگاهتون به زندگی و خیلی چیزای دیگه، اما من اگه جای خانواده تون بودم به عهده خودتون نمیذاشتم!

 

ببین خانم عزیز، وقتی تو زندگی برای چیزی زحمت بکشی واست ارزشمند میشه، شما واسه این زندگی زحمتی نکشیدی، حتی برای به دست آوردن پسری که دوستش داشتی شرایط سختی در پیش نداشتید و خانوادتون به عهده ی خودتون گذاشتن، واسه همین قدرش رو نمی دونید. و از اون بدتر نمیخواید بعد از این هم زحمتی بکشید، واسه رسیدن به اوضاع مالی بهتر، واسه حفظ مردی که بهش علاقه داشتید، فکر می کنم باید از بعضی چیزا گذشت تا چیزای ارزشمندتری رو به دست آورد.

 

نمیخوام نسخه زندگی خودم رو برای شما تجویز کنم اما من برای رسیدن به همسرم 10 سال صبر کردم، به زبون راحته اما...تصورش هم سخته که چی بهم گذشت! اما چیزی که الان اون رو بینهایت واسم دوست داشتنی می کنه اینه که زندگی الانمونو دوتایی ساختیم، نه اینکه یکی تنهایی بره زحمت بکشه بسازه و یکی فقط استفاده کنه، نمی چسبه!

 

الان نامزدتون اوضاع مالی خوبی نداره، اما پاک و دوستتون داره، به این فکر کنید خدای نکرده اگه وضع مالی خوبی داشت و چشمش دنبال دخترای رنگ و وارنگ بود قابل تحمل بود؟یا اگه بهش علاقه نداشتید؟ یا اگه از نظر اخلاقی هزار تا مشکل داشت؟ همه چیز در کنار هم نصیب یه نفر نمیشه، به ازدواج با چشم باز نگاه کنید، لباس نیست که بگید اشکال نداره بهترشو میگیرم،خواهشا گول ظواهر رو نخورید.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۹ بارن
خوب باید از اولی که بله رو میگفتی فکر این هارو میکردی 
میتونی به خودت دلداری بدی 
همین الان باور کن دخترایی هستن که ارزوشون همچین پسری قسمتشون بشه 
پسری که چشم پاک باشه الان خیلی کمه 
من خودم همیشه از خدا خواستم پسری که چشم پاک باشه قسمت دخترام بکنه 
چون مال دنیا داشته باشی اما شوهرت سروگوشش بجنبه فایده نداره 
میدونم الان تو هم دلت میخواد بگردی پول خرج کنی اما امکانش زیاد نیست همه این مشکلات کوتاه مدته
انشالا با تموم شدن درستون همه چی درست میشه 
به خدا توکل کن واز خدا کمک بگیر 

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۴۶ صمدی
اخه این چه حرفیه دختر خوب
این حرفارو میزنید که بهتون میگن پول پرست

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۱:۲۹ پریا1374
سلام...منم شرایط شمارودارم ولی نامزدم ارشدمیخونه منم تا4/5سال مجبورم بخاطرعشقم تحمل کنم یه ساله عقدیم عاشق خودشم بدم میادوقتی پول نداره بهش محل نذارم وقتی پول داشت برام خرج کرددوسش داشته باشم.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۱:۵۴ ارش
خیلی ممنون که این پستو گذاشتید. جواب کلی از سوالاست.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۵:۰۰ علامت تعجب
سلام
با عرض معذرت این پست خیلی مشکوکه
اصلا باورم نمیشه که یه دختر عاشق بعد از یک سال از بی پولی به سطوح بیاد اونم کسی که با همه ی شرایط طرف کنار اومده
این پست بو داره و به احتمال قوی برای تخریب وجهه ی دخترا مطرح شده
 "خودش رو دوس دارم چون پسر خوب و نجیبیه و چشمش به دنبال هیچ کسی جز من نیست...ولی خونواده ی پولداری نداره و شرایطش الان خیلی بده و من دوس دارم برام خرج کنه که نمیکنه..."
اینا نمیتونه حرفای کسی باشه که صرفا بخاطر علاقه ی قلبی و خوبی و نجابت یه پسر پذیرفتتش. 
اونی که این پست رو مطرح کرده، به احتمال زیاد پسره و اپسیلون شناختی از احساسات یک دختر نداره. 

جواب من به همچین دختری که البته بعید میدونم وجود خارجی داشته باشه اینه:
شما سرتو بذار .... !
آدم از اول چشماشو باز میکنه که بعدا احساسات کسی رو به بازی نگیره. اگر تنها ملاک انتخاب، اخلاق خوب ونجابت بوده، پس معلومه که چشمت دنبال پول نبوده و در غیر این صورت شما دچار دوگانگی شخصیتی هستی و باید به روانشناس مراجعه کنی!
نکته ای که خیلی قابل توجهه اینه که معدود خانواده ای پیدا میشه که همه چی رو بذاره به انتخاب خود دختر اما تو این پست ((که از نظر من توهمی بیش نیست)) فرض بر این گذاشته شده که خانواده همه چی رو به اختیار خودش گذاشتن!!!
احیانا غرض آوردن یک مثال نقض نیست که ثابت بشه دخترایی که اول ادعا میکنن با بی پولی پسرا کنار میان و فقط اخلاق براشون مهمه، حرفشون باد هواست؟!!!
جمع کنین این بچه بازیا رو بابا حالم بهم خورد...

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۵:۰۱ Hasan
برین پیش مشاور

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۵:۰۵ ....
......:-( 

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۷:۲۹ احسان۲۲+مجرد!
شما باید همون اول کار به درستی فکر میکردید و تصمیمتون رو میگرفتید
نه اینکه بعد از گذشت یک سال به فکر بیفتید که چی داره چی نداره،حالا که اونو یک سال معطل خودتون کردید،یک سال وقتشو گرفتید دنبال به هم زدن این رابطه هستین؟
البته انتخاب با خودتونه،بالاخره مسئله یک عمر زندگیه 
ولی بهت توصیه میکنم که دلشو نشکن و این چند سال به پاش صبر کن اگه واقعا دوستش داری و دلت باهاشه
وگرنه مثل خیلی از دخترای دیگه میتونی بزنی زیر همه چی و بری دنبال خوشبختی که اسمش پوله از نظر بعضی دخترا و اون پسرو تنها بزاری که به نظر من کار اشتباهیه
بهتره که شما خوبی ها و بدی هاشو بسنجی و بعد تصمیمتو بگیری
شما می گین کار نداره پول نداره؟ولی من میگم کار و پول که الکی به دست نمیاد،باید مدرکی باشه که کار هم داشته باشیم،،نامزدتون هم که داره درسشو میخونه که کار گیرش بیاد ،براتون پول بیاره، 
صبر داشته باشید 
موفق باشید

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۰۰ لال
مساله این چیزا نیست
شما دنبال خواهشات یکی دیگه به دلت نشسته
اگه واقعا عشق باشه اینطوری نمیشه

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۸ بعضیا به بلوغ عقلی نرسیدن
من خودم یه دخترم
میخوام بهت بگم خدای جای حق نشسته مگه مردم بازسچه تو ان که با دلشون بازی کنی 
بترس از روزی خدا برعکسشو سرت بیاره شوهرت پولدار باشه ولی تنهات بذاره.
دختر خوب اینا همش گذراست خوبه طرف پولدار باشه ولی باهزار تا باشه همیشه استرس داشته باشی.
من میدونم شما بیشتر از لحاظ عاطفه رنج میبری.
من دوستم دوسال نامزد بودن.
فقط حرف من اینه که مردم مسخره جنابعالی نیستن.برو هر کار دوستداری بکن
تورو نمیدونم ولی من به شخصه اگه کسی نجیب باشه و تلاش کنه برام موقعیتش مهم نیست خداروزی رسونه فک کردی اون دس رو دست میزاره.
بهش بگو در کنار درس کار پاره وقتی انتخاب کنه تا تو ولش نکردی خخخ
و اینکه دزدکی برین بیرون
خانوادتم محدود نیستم اگه شما عقد کردین و بعد کاری دست خودتون دادین کم سنم هستین اونوقت چی پس بذار نامزد باشین.
چند مدته نامزد کردین عزیز?
من کلا از بی وفایی بیزارم ولی اینو میدونم کسی ازدواج کرده خدا تو شغل کمکش کرده.
ما که دنبال پسر نجیب میگردیم نیست داداشو بفرست برا من خخخ
یه سوال دیگه ابنده کاری رشتشون چه جوره?

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۸ دختر71
عزیزم، میگن قبل ازدواج باید چشمات رو خوب باز کنی وبعد ازدواج چشم پوشی کنی. درسته. منم یه دختر همسن توام وکاملا درکت میکنم. دوست داری همسرت برات خرید کنه،باهم بیرون برین. واحتمالا خودتو باهمکلاسیهای متاهلت که شوهرشون کار وپول داره مقایسه میکنی.میدونم شرایطت سخته، ولی به این نگاه کن که همسرت فقط چشمش دنبال خودته.تو این دوره وزمونه این یعنی گوهر..تو زمونه ای که همه ی دخترها ترس ازمحیط بیرون و تاثیرش رو زندگی وانتظارات همسرشون وتنوع طلب شدن دارن،داشتن همسری که تو گذشته واینده ش خودت هستی فقط خیلی خوووبه وارامش بخش.ببین من خیلی هارو میشناسم که تو دوران دانشجوییشون ازدواج کردن واوایل واقعا شرایط سختی داشتن...ولی اینکه دایمی نیست،بعدا باتلاش خودتون زندگیتون خوب میشه.واینکه همه تو زندگیشون سختی دارن...حالا  سختی شما اینطوریه. هیچکس بی مشکل نیس.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۱ سوال کننده
من نیومدم ک سرزنشم کنید بازم گلی ب گوشه ی جمال اونایی ک بهم انگیزه دادن...من اون موقع عاشقش بودم خونوادمو ب زور راضی کردم و اونام گفتن هرچی خودت بگی...ولی الان دارم خیلی سرکوفتهارو از جانب دوست و اشنا متحمل میشم...همه دارن ی جورایی بهم میگن اشتباه کردی هی وضعیتشو ب رخم میکشن...من هرکاری کنم باز ادم دهن بینیم..وااای خیلی حرف دیگران روم تاثییر میذاره...جای من نیستین خیلی بده بد بد بد...کاش حداقل شرایط خونواده هامون یکی بودن و یا ای کاش ما هم وضعیتی مشابه داشتیم...ولی ی عمر ی جور دیگه بزرگ شدم تو ناز و نعمت...واااای اصن نمیدونم چمه

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۳ zzz
کمکش کن...بهش اعتماد به نفس بده تا تلاش کنه برای چیزایی ک میخواین.ولش نکن،اقا پس با کلی امید به شما دلبستن واقعا نامردیه خواهر منم مثل شما تا چن سال دیگه نمیتونن ازدواج کنن چون هردو دانشجوان.ایقد سخت نگیر الان فقط پشتش باش

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۶ kooosar
ایول علامت تعحب ، با حرفات کاملا موافقم ، معلومه خیلی نکته سنجی

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۲ reza
بدبخت پسره...ولی واقعا درک میکنم شمارو با اینکه من پسرم،ولی واقعا وضعیت اقتصادی به کل خرابه،ولی نامردی نکن پشتش باش چون دیگه وقت پشیمونی نیست..پشتش باش پشتش باش پشتش باش،اگه واقعا دوسش داری حمایتش کن

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۵ ااااا
عاقل باش یهنی چی که بهمش بزنم من الان مطمئنم دعواتون شده جو گیر شدی ی چیزی میگی
...ولی در کل عاااااقل باش

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۶ 😪:-(
واااااااااااااااااااااااااااااااا

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۸ یکی
فقط یک پیشنهاد دارم خدمتت،چشمتو رپی بقیه ببند و خودت باش عاقل باش

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۴ نارنجی اسمونی
بی پولیش خستت کرده یا نامزدی طولانی مدت.اگ بی پولیشه ک واقعا متاسفم برات،و اگ طولانی شدن نامزدی فقط تحمل کن چیزی دیگه به ذهنم‌نمیاد بااای

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۶ صبا

خب این انتخابت بوده

و به خاطر پول نباید به همش بزنی حالا اخلاقش بود یه چیزی

یک توهم برو سر کار تا هم سرت گرم بشه هم برای یه جهیزیه بهتر پول داشته باشی

قرار نیست پیش همدیگه باشین که شورش در بیاد اما میتونی از مادرت خاهش کنی صیغتون کنن تا با هم راحت تر باشین

اینو بدون اگه جدا بشی ازدواج دوبارت سخت میشه به چند دلیل

یک اینکه تو یه بار نامزد کردی درسته محرم نشدین ولی امار خاستگارت میاد پایین

2هر کیم بیاد خاستگاریت علت جدا شدنتو پول نداشتن طرف ببینه میره

3عشقت که هنوز هست؟ ممکنه همسر بعدیت پول داشته باشه اما عشق نه

4اگه جدا بشی برا ازدواج بعدیت خانوادت دیگه حق انتخابو به تو نمیدن و خودشون برات میبرنو میدوزن

5الان اکثر جوونا وضع مالی خوبی ندارن یکی ازت 5 تا 6 سال بزرگتر باشه با حقوق 700 میاد خاستگاریت

 

در هر صورت صلاح مملکت خویش خسروان دانند

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۱ سوال کننده
من بخاطر کش دار شدن این نامزدی دارم سرد میشم نه بخاطر بی پولیش،چجوری بگم عاااخه ک واقعا نامزدی طولانی بده ای کاش وضعیت بهتر بووووود هعی روزگار دوپسسسس

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۹ فرهاد
مشکل از اونجایی شروع شد که به قصد ازدواج «رابطه» و «رفاقت» رو شروع کردین

آدم اگه دوست پسر یا دوست دختر می خواد رفاقت رو  شروع می کنه، که اینجور رفاقت های دوست دختر دوست پسری هم بعد از یه مدت تاریخ انقضاش تموم می شه و دو طرف باهم به هم می زنن و می رن سراغ رابطه های جدید تر؛
اگرم کسی همسر میخواد و هدفش ازدواجه باید از راهش جلو بره؛
اینکه آدم برای ازدواج بره و رفاقت رو شروع کنه یه اشتباهه محضه.
 چون دو طرف بعد از یه مدت از هم زده می شن و چیزی هم بین شون نیست که بخواد پای بند شون کنه و باعث از خود گذشتگی بشه(مثل ازدواج نیست)؛
واسه همین بعد یه مدت احساس می کنن توی این رابطه مغبون شدن ولی از اونجایی که خیر سرشون به قصد ازدواج رابطه رو شروع کرده بودن دچار پارادوکس و تحیر می شن!
خلاصه این کار کار غلطیه؛ اگه کسی می خواد ازدواج کنه خب می ره خواستگاری، نمی ره از کف خیابون یا سرکلاس دختر تور کنه.
 اگرم طرف بهت گفته هدفش از رفاقت با تو فقط ازدواجه خرت کرده، گولت زده؛ همه ما پسرا به دوست دخترامون ازین چیزا می گیم تا پا بدن و از چیزی نترسن

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۴ {{{حامد
اولا این که کسی دانشجو هستش و سربازی نرفته چیزی نیست که موقع خواستگاری به چشم نیاد و هر جوری در نظر بگیریم شما با این شرایط جواب مثبت بهش دادی . این که 3-4 سال بیکار باید بمونه به خودی خود چیز بدی نیست مگر این که حس کنی تنبله و جنم کار نداره.
اصلا فرض کن جدا شی فکر می کنی خواستگار پولدار و چشم پاک میاد ووست؟ اگه نیومد چی؟

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۸ یکی
قابل توجه اونایی که مروج ازدواج دانشجویی هستن یا قابل توجه پسرهایی با شرایط نامزد این خانم هستن که میگن توقع دخترا بالا رفته پس ازدواج نمی کنیم
واقعیت جامعه ما همیناست.
نه دخترا مقصرند و نه پسرها
وام خودرو 25 میلیونه و وام ازدواج نفری 3میلیون

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۰ علامت تعجب
اگه اولش فقط حدس میزدم پست کار یه پسره، الان با خوندن بقیه ی نظرات به یقین رسیدم. بیشتر شبیه درس اخلاقه تا درخواست کمک و مشورت!!:))))) 

خدا خودش جمیع بیمارا رو شفا بده
الهی آمین

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۷ سوال کننده
اقا فرها رابطه ما رابطه دوست دختر دوست پسر نیس چون ما نامزدیم و محرم...فقط عقدمون دائم نیست...بیشتر حرف منو دوستان متوجه نشدن من گفتم همش دعوا داریم سر چیزای کوچیک...همشم بخاطر مقایسه های بی جای منه.اگه شد دوستان بگن چیکار کنم ک مقایسه نکنم و حرفای بقیه روم تاثیر نذاره😖

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۹ سوال
آیا شما هنوز عقد نکردید؟
شما در صورت رضایت از پسر، باید زودتر عقد کنید، چونکه چهار سال نامزدی بدون عقد، صد در صد غیر منطقی هست.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۱ حالا هر کی به تو چه
خبنظرم جوری که پسرا براشون زیبایی و اندام.مهمه دخترم باید پول براش مهم باشه مگه اینکه معیارای دیگه در کنارش باشه.
بنظرم اگه اهل تلاشه پاش بمون اگه عرضه داره.
برا طولانی شدن نامزدیم حق دارین خسته بشین کلا نباید بیشتر از6 ماه طول بکشه چون هردو عصبی میشن چون ازدواج کردن و عین مجردهان.
اگه شما پولدارین کاری کتین عروسی کنین و سربازیشم ایشالله به متاهلا میندازن تو شهر خودشون سه چهار روز اخر هفته بیکاره میتونه کار کنه اگه قانع باشین میتونین عروسی کنین فقط چند سال سخت میگذره بعد درستون عقد کنید و عروسی یه پولی جمع کنین تو پایین شهر خونه بگیرین اونم ایشالله بخاطر متاهل بودن سربازیش میفته شهر خودتون.هروز میتونه بیاد خونه اخر هفته هام بیکاره میتونه بره سراغ کار.با ابعاد دیگه ای نگاه کن
من میفهممت بخاطر اینکه چیزی داری ولی بهش دسترسی نداری کلافه شدی ازاینکه بخوایی بغلش کنی یا محبتشو دریافت کنی ولی نمیتونی.
اگه بخوایی بهم بزنی اون پسر نابود میشه.درضمن اگه پسره اهل دوس بازی و گناه بود یا مقصر بود میگفتم بهم بزن ولی الان دلیل قانع کننده ای برا خدا نداری کاری به بنده هاش نیست.
شاید خدا بخاطر صبرت زندگیتو قشنگ.کرد افرین دهه 70 ی

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۴ مستوره مستوری
عزیزم به این فکر کن که این آقا از همون ابتدا شرایط مالیش خوب بوده و شما هم خیلی زود ازدواج کردین و رفتین سر خونه زندگیتون....

اگه بعد از چند سال یهو این آقا ورشکست میشد یا کارشو از دست میداد و تو یه وضعیت بغرنج مالی گرفتار میشدید اونوقت عکس العملتون چی بود؟ اونموقع هم خیلی راحت میگفتید خسته شدم نمیتونم و طلاق!
 فکر میکنم حالا که این پسر رو پذیرفتید باید کنارش باشید و حداقل به سهمه خودتون تلاش کنین که اوضاع بهتر بشه...

بهش انگیزه بدید... تشویقش کنید برای کار و تلاش بیشتر... پس انداز کنید....بهش نشون بدید که علاقه به حفظ رابطه دارید .. و از طرفی متوجهش کنید که اون هم نسبت به شما مسئولیت داره ، باید بتونه شرایط رضایتتون رو فراهم کنه...

این آقا اگه بیکار و درامدی نداره ...باید متوجه باشه که الان مسئولیت شما هم رو دوششه... تلاش کنه واسه اینکه یه جا مشغول شه و منبع درامدی داشته باشه ...منتظر نمونه درسش تموم شه و بعد بره سراغ کار...
میدونم گفتنش راحته... و شرایط سخته ... ولی بعضی از آقایون با گفتن اینکه کار نیست و وضع خرابه ...خیلی راحت از زیرش در میرن ... و حتی حرکتی و تلاشی هم نمیکنن... این واقعا ناامیدکنندس...

الهی به امید تو....

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۳ دختر
اول از همه این پست یک زنگ خطر و یک هشدار به همه اون پسر هایی هست که میگن چرا وقتی ما هیچی نداریم و زمان دانشجویی به ما زن نمیدن ! برای اینکه به چنین روزی گرفتار نشید آقایون . اینکه این خانم در حال حاضر بعد از نامزدی به این نتیجه رسیده 100%کار اشتباه هست و به هر دو ضربه روحی و روانی وارد میشه .. خانم محترم اون روز که قبول کردی و نامزدی شدی و میخواستی به همه پز بدی منم نامزد دارم و یه مدت نامزد بازی کردی نمیدونستی این آقا هیچی نداره !؟ اینم از عاقبت ازدواج زود هنگام بدون هیچ گونه بلوغ فکری کار اون آقا هم اشتباه بوده اومده خاستگاری شما ازدواج نیاز به یک حد اقل شرایط داره و به صرف نجابت دو طرف نمیشه زندگی کرد . حالا هم که انتخاب کردی پاش وایستا و همه سختی ها رو به جون بخر و زندگیت رو بساز .

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۳ امین
خدا همچین دختری را نصیب گرگ بیابون نکنه

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۱ Iman007

سلام دوست عزیز . ب نظر من تمومش کن چون ب نطرم تو اینده نمیتونی با این آقا بسازی . یکی از فانتزیای خودم اینه همش ک عایا ی دختر پیدا میشه بخاطر خودت با هات بسازه تو ی خونه ک مال خودت نباشه . پورشه زیر پات نباشه باهات بسازه ن واقعا همچین دختری داریم واقعا واسه دخترای امروزی متاسفم ک همشون دنبال پول و ماشین و لباس هستن و ب همین میگن زندگی اینا فقط ی وسیله ان زندگی نیستن . زندگی حرفش بالاتر از ایناس . اینم بت بگم دوست عزیز همین ک ب خودت اجازه میدی دیگران در مورد شوهرت و زندگیت بت انرژی منفی و ی مشت حرف چرند بگن این نشون دهنده ی اینه ک تو نمیخوای و تو عاشقش نیستی و فقط ی  هوس بود ! اگ اون پسر واقعا عاشقته همین جا تمومش کن و نزار در اینده یه طلاق تو تو کارنامش ثبت شه. اگ هم عاشقشی( فک نکنم عاشق باشی چون کسی ک عاشق ی نفر فقط خوبیهاشو میبینه )باهاش ادامه بده و بهش کمک کن ...

 

 

موفق باشی 

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۸ هانی
دوست عزیز اگر از اول ایشان را بخاطر شرایطشان رد میکردید کسی خرده ای به شما نمیگرفت ولی بعد این جریانات و وابسته کردن ایشان فکر میکنم اگر نتوانید مثل یک انسان بالغ و مسئولیت پذیر رفتار کنید و پای انتخابتان بایستید بعدها باید تاوان این ظلم را بدهید. بخصوص که میگویید ایشان پسر خوبی است.
ضمن اینکه خودتان متوجه ایراد کارتان شده اید، دهان بینی مشکل بزرگی است و چه بسا شما بهترین همسر هم به لحاظ شرایط اقتصادی میداشتتید باز هم کسانی بودند که به دلایل دیگر به شما سرکوفت بزنند. شما باید روی ترک این عادت رفتاری بعد و تفکر مستقل کار کنید.

ضمنا با خانواده صحبت کنید که کمی رسومتان را تغییر دهید. دلیلی ندارد عقد و عروسی با هم باشد.
برنامه ریزی کنید تا زودتر بتوانید زندگیتان را شروع کنید. زودتر درس را به پایان برسانید و بعد عقد کنید و بعد از سربازی ایشان و پیدا شدن شغل هم عروسی کنید. با اینکار هم در روابطتان آزادترید و در سن کمتری از موهبت داشتن همراه بهره مند میشوید و هم مدت سربازی ایشان به دلیل ازدواج کوتاهتر میشود و در شهر خودتان خواهد بود.
با انگیزه برای ساختن زندگیتان تلاش کنید و این افکار مسموم را دور بریزید. این آقا شاید تا چند سال دیگر به لحاظ اقتصادی کاملا گزینه ایده آلی باشد که در کنار دیگر ویژگی هایش همسر خوبی است و با اینکارتان او را از دست میدهید.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۰ پاییز
به مجید 94 و سوال کننده 
 
به نظر من شما از روی احساساتتون تصمیم گیری کردید و موارد دیگه رو در نظر نگرفتید ، حالا که یه مدت گذشته و احساسات اولیتون نسبت به اون آقا کمرنگ شده و عقلانی تر به قضیه نگاه میکنید میبینید که شاید اشتباه کردید و زندگی فقط ابراز احساسات بهم نیست و چیزای دیگه ای هم مهمه ، اینکه بی پول و بدون کار نمیشه زندگی کرد و حقیقت زندگی همینه، اولاش همه چیز خوبه ولی یه مدت که میگذره ، همه چی تغییر میکنه ، وقتی آقا نتونه خواسته های مادی خانم رو تامین کنه، شرمنده میشه جلوی همسرش  ، حوصله ی هیچ کاری رو نداره ، مدام ناراحته ، نتیجش این میشه که کم کم از هم سرد میشن ، کم کم بینشون فاصله میفته و این میشه شروع اختلافات .

البته من نخواستم سرزنشتون کنم واینها رو گفتم در جواب یه سری از آقایون که میگن دختر باید پسر رو بدون کار و سربازی و ... بپذیره ، آقایون محترم سایت مثل آقای مجید 94 حالا دوست دارم حرفاتون رو بشنوم :) وببینم نظرتون چیه ، قبول دارید که نداشتن کار و نرفتن به سربازی و نداشتن شرایط لازم باعث مشکلات میشه ؟؟؟
اما تنها راهکاری که برای شما دوست عزیز دارم اینه که باید صبور باشید ، یه کم بهش فرصت بدید ، یه کم توقعاتتون رو بیارید پایین ، مدام بهش غر نزنید که چرا انقدر بی عرضه ای یا حرفهایی که باعث ناراحتیش میشه ، مطمئن باش ایشون از شما بیشتر ناراحتن ، باید تو سختی ها کنارش باشی ، بذار از جانب شما خیالش راحت باشه که تا آخر باهاشی ، اینطوری انگیزه ی بیشتری پیدا میکنه که دنبال کار باشه و شرایطش رو بهتر کنه .
امیدوارم که هر چه زودتر مشکلاتتون حل بشه .

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۸ دخمل (ع)
با علامت تعجب موافقم

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۹ ...

به نظرم بهم بزن هرچند که نصفش رو میتونی بهم بزنی  چون نصف این زندگی و شرایط واسه کس دیگست (نامزدت) بعدش هم برو دنبال کسی که پول و پله داره. برو . برو دنبال پول و پله . شما دختر ها اکثرتون همینین . علاقه و تعهدتون  و همسفر بودنتون به شرط پول دار بودنه ...

 

از این موارد زیاد دیدم ...

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۰ پسر جنوبی
خواهرم اگه میتونی تا چند سال دیگه صبر کنی تا اوضاعش درست بشه صبر کن...
اما با این حالتی که شما میگی آدم دهن بینی هستی و دوست داری واست خرج کنه و تو ناز و نعمت بزرگ شدی و ... اگر نمیتونی ازین شرایط جدا بشی هرچه زودتر بهم بزنید که به نفع هر دو شماست...
شاید شما دوتا اصلا تیکه هم نباشید...
پس اصرار برای با هم موندن اشتباهه که نباید بیشتر ازین کش بیاد
اما اگر میتونی سختی و بی پولی شوهرتو تحمل کنی مردانه پاش بمون ولی اگه نمیتونی هرچه زودتر جدا شو.....
امیدوارم که آینده خوبی داشته باشید...

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۳ به reza
شما همون سوال کننده پست جنجالیه همسر خود فرد میشید یا موقعیتش نیستی که معتقد بودی دختر خانومای امثال این سوال کننده لیاقتشون اینه که تا اخر عمر تک و تنها بمونن ؟
حالا چی شده که اومدی میگی کاملا درکش میکنی ؟! معلوم هست با خودت چن چندی داداش ؟ یا شاید اینم باز یه جور روشنفکر بازیه مصلحتیه ..... !!

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۵:۵۷ بارن
من درکت میکنم امان از حرف مردم 
از خدا کمک بگیر
انشالا بعداز گذشت سختی ها اسانی در راه است 
هرکس که شمارو سرزنش میکنه بگو الان پسر چشم پاک کمه 
بازم میگم ادم دنیا ثروت داشته باشه اما شوهر سربه راه نداشته باشه فایده نداره 
همین حرفهارو به اونایی که سرزنشت میکنن بگو 

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۰۵ maryam
سلام عزیزم
شما اصلا به حرف دیگران اهمیت نده تو اگه واقعا اونو دوست داری باید صبر کنی درضمن شما که میگی تو نازو نعمت بزرگ شدی قبل از اینکه با ایشون نامزد میکردی و احساسی تصمیم میگرفتی باید شرایطشو درنظر میگرفتی نه حالا 
پس عاقل باش و صبر کن....

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۱ موموضوع آزادضوع آزاد
دعواتون بخاطر مساعل مادی هست یا فشار  دیر دیدن هم و محدودیت هاست؟
اگه وضع مالی اینقد براتون مهمه بنظرم ازدواجتون درست نیس چون شما ملاک اصلیتون این هست 
همه زندگی ها سختی داره، اینکه شوهرت پول داشته باشه اما کتکت بزنه خوبه، یا پولش کم باشه و به سختی از نظر مالی زندکی بگذرونه اما چیزای دیگه براش مهم باشه و بنظر تو آدم خوبی باشه
بنظرم ملاکاتو مشخص کن، اگ دوسش داریس و خوب بودنش برات مهمه تحمل کن
با خانوادتم صحبت کن قانعشون کن با عقدت موافقت کنن، چون خوب نیس مجرد بمونید چهار سال
خدا خوشش نمیاد

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۳۲ بلا
منم با نظر علامت تعجب موافقم. تابلوئه که این پست سر کاریه به چند دلیل ؛
نحوه ی مطرح کردن سوال گویای همه چیز هست... کسی که میاد همچین قضیه ای رو عنوان میکنه ، طبیعتا باید خودشو یه جوری موجه جلوه بده نه اینکه روی خوبی های طرفش تاکید کنه و با اشاره به اینکه هنوز هیچی نشده توقع داره پسره براش خرج کنه ، خودشو بده کنه. اونم کسی که ادعا میکنه پاکی و نجابت در وهله ی اول براش اهمیت داشته! خودشم دانشجوئه و به نفعشه که تا درسش تموم نشده ازدواج رو به تعویق بندازه.
دختری که به یه پسر بی پول بله گفته ،بعد از یه سال از پولدار نبودن خانواده ی پسره شاکی باشه هیچ جوری با عقل جور درنمیاد 
و اینکه معمولا توی اینجور پست ها وقتی قریب به اتفاق حق رو به شخص نمیدن، سوال کننده به این زودی ها آفتابی نمیشه. بر خلاف این مورد که سوال کننده حتی با وجود اینکه هیچ کس حق رو بهش نداده ، همچنان روی حرفش پافشاری میکنه! 
این موضوع اصن کمک خواستن نمیخواد. هرکی نمیتونه این شرایطو تحمل کنه واضحه که باید به هم بزنه. اگه میتونه  هم که بسم ا... دیگه چه جوری نداره که! با توکل به خدا
میبینم آقای مجید 94 طبق معمول در صف اول کامنت گذاران این دست پست ها هستن و همونطور که انتظار میرفت محتوای کامنتشون اینه که دیدین گفتم؟؟ دیدین؟؟؟؟ دیدین دخترا علن و بلن؟؟؟ 
واقعا جای سپاس داره که موجبات شادی جماعتی رو فراهم میکنن
 
امیدوارم خوانندگان محترم سایت اونقدر ساده نباشن که بخوان اینجور پست ها رو جدی بگیرن

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۱ ....
چی بگم

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۰۱ الهام
من بهت حق میدم سخته زندگی وقتی پول نداری و هر چیزی که میبینی پول میخواد 
خیلی سخته چیزی باشه خوشحالت کنه و پول این وسط نقشی نداشته باشه 
میگن گشنگی نکشیدی عاشقی از یادت بره الان حکایته شماست الان متوجه شدی همه چی علاقه نیست ولی دیره دیگه 
ولی ازدواج سخته دختره خوب ازدواج تحمل و ظرفیت میخواد 
میدونم شرایطتتون سخته داره بهت فشار میاد ولی صبر کن 
اگر پسریه که بی خیال و علاف نیست و واقعا اونم میخواد که پیشرفت کنه به خاطرش تحمل کن و کمکش کن زودتر درستونو تموم کنید هر دوتون برید سرکار 
فک کن دوستته ازش توقعاتتو پایین بیار و بذار با خیاله راحت این درسه کوفتی که زندگیه همه ماهارو خراب میکنه تموم بشه 
کاشکی تموم بشه اینهمه درس خوندنه ما ایرانیا که هیچ سودی توش نیس 
کاش روزی برسه همه برن دنباله تخصص پیدا کردن نه درس خوندنای الکی و مدرک گرفتن 
الان ازش جدا بشی کمه کمش دو سال تنهاییو باید تحمل کنی 
بعدشم یکی که اومد همش باید جواب پس بدی بهش 
معلومم نیس ازش خوشت بیاد یا نه خواستگاره پولدار 
و مطمئن باش فراموش کردنش خیلی سخته الان پیشته داری میگی یکم که ازت دور شد به غلط کردم میوفتی 
صبر کن صبر کن صبر کن

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۸ YS به سوال کننده
ینی چی که هرکاری کنم باز آدم دهن بینی ام هان؟؟ آخه کی در مورد خودش اینجوری حرف میزنه؟؟!!اصلا چه ربطی داره ینی اگر دختری نتونه با شرایط پسرایی که موقعیت ازدواج ندارن کنار بیاد و حاضر به چنین ازدواجی نشه از دهن بینیشه؟؟
نخیر. صلاح مملکت خویش خسروان دانند. آدم باید همون اول پیش خودش دو دوتا چهارتا کنه ببینه توانش و داره یا نه و در غیر این صورت خودش و تو هچل نندازه و یه بنده ی خدا رو هم بیخودی امیدوار نکنه
شما مگه نمیگی تو ناز و نعمت بزرگ شدی؟هنوزم که خونه ی باباتی پس نگرانیت بابت چیه؟ معمولا باباهایی که هیچی واسه دخترشون کم نذاشتن،بعد از نامزدی که هیچ، بعد ازدواجم نمیذارن آب تو دل عزیز دردونه شون تکون بخوره
چقد متناقض حرف میزنی

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۸ من منم
تازه یادت افتاده؟ خاله بازی که نیس تو ازدواج کردی اون آقا هم که الاف تو نیس هی بگی میخوام نمیخوام وقتی یه مسولیتو پذیرفتی باید تا تهش بمونی

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۰:۴۶ دختر
خواهش میکنم بر اساس حرف مردم تصمیم نگیر،توی این دنیا هیچ چیز نمیتونه جای عشق رو برای آدم بگیره، هنوز عشق ات رو از دست ندادی که بفهمی شکست عشقی یعنی چی،که بفهمی حاضری تموم دنیا رو بدی ولی ای کاش عشقت رو از دست نمیدادی!! وقتی هنوز درگیر عشقی حتی تصورش هم نمیکنی که اگه عشقت رو از دست بدی دیگه جایی برای نفس کشیدن توی دنیا برات نمیمونه!! ارزش عشق خیلی خیلی بیشتر از این چیزهاس!الان دیگه موقع پشیمون شدن نیست چون تواگه تو این عشقت شکست بخوری دیگه اون آدم سابق نخواهی شد مطمعن باش!!البته اگه واقعا عاشق باشی!! قلب آدم اینقدر ها هم که فکر میکنی پول پرست نیست ونمیتونی هیچوقت با پول دوباره عاشقش کنی اینو بدون!!بدون آدم های زیادی آرزوشون بوده که به عشقشون برسن ولی حسرتش براشون مونده،سعی کنید حتما عقد باشید چون اصلا به دنیا هم اعتباری نیست آدم های زیادی بودن که مدت طولانی نامزد بودن وآخرسر میبینی یه مشکلی که حتی فکرش رو هم نمیکردن اون آخر پیش میاد به هم نمیرسن 

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۷ مهری
پسرا چقدر بهتون برخورده این پست خخخخخخ
توقع دارید دخترا با  شمایی که بی پول و بلاتکلیفی بی چون و چرا ازدواج کنن و صداشون درنیاد؟؟
منم خواستگارم دانشجو بود نه پس انداز داشت و نه شغل اونوقت به چیش بله میگفتم باید؟ به سر کچلش؟ به خانواده بدتر از خودش آس و پاس تر از خودش

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۲ هوشمندی
پست سرکاریه خخخخخخ...میخواسته به پسرا گوش زد کنه ک حواستون باشه تا همه چی اوکی نشده دم ب تله ندیییین مگههههه نههههههه

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۲۱ ...،ژزر
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۲۲ کاراگاه گجت
به بلا و علامت تعجب
خوشحالم وظایفیتون رو به نحو احسنت دارید انجام میدید. اشک شوق تو چشمام جمع شد برای همچین زیردستای وظیفه شناسم.. حقا که خوب پرورشتون دادم  و به خودم رفتید.
زین پس با خیال راحت میتونم بخوابم شبا
----------------------------------------------------------------------------------
دوستان جای نگرانی نیست. کاراگاه گجت در حال بررسیه . ا ارامش خودتون رو حفظ کنید . هنوز چیزی دقیق مشخص نشده
امضا
کاراگاه گجت

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۱ ...،ژزر
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۳۹ بهله
جالب بود ،پست جالبی بود،،،ی هشدار هم ب پسرا هم ب دخترا

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۲ اوه مای کامپیوتر
شما در خانواده و فضای مُرفّه هستی .... بعد دلت یه چیزی میخواد و طرف نمیتونه برات بگیره.. غمباد میکنی ؟؟؟!!!!
خودت و خانوادت نمیتونی کالاهاتونو خودتون تهیه کنین ؟
مگه بابات از فرزندیش حذفت کرده ؟ اگه خودت از خانواده ی کم بضاعت بودی و دلت یه چیزی میخواست و نمیشد ... یه حرفی ، ولی به قول یکی دیگه چقدر متناقض حرف زدی !!!
خانواده خودت الان تمام کمال پشتت هستند و این طوری میکنید ......
پسره بنده خدا اگه با اون حد بضاعتش پشتت بود ، چه کار میکردید ؟؟؟؟!!!

تصور میکنید این که میان میگن زن و شوهر باید با هم شروع کنن و بسوزن و بسازن تا خوشبختی را بدست بیارن یعنی چیییییییی ؟؟؟؟؟؟

چرا ملت فکر میکنن باید سفارش بدند و براشون زندگی راحت و کامل ، آماده بشه تا بیان واسه خودشون کیفشونو کنن ؟ ( متعجّبم از افکار و تمایلات سطحی بعضی مجردها و خانوادهاشون)

در مورد دهن بینی : به قول معروف مردم اگه پیامبر میشدن ، از خداهم ایراد میگرفتند !!!
شما اگه مصمم بودی و از انتخابت (با آگاهی از تمام سختی هاش ) مطمئن هستی ، بگو به یاری خدا تصمیممو گرفتم و به خدا توکل کردیم و پیش میریم . دیگه خدا بیمه میکنه شماها و زدندگیتونو .
 
طلب پوزش می کنم اما معلومه :

شما هنوز بچه هستی
...
بمونین خونه پاپا هر وقت بزرگ شدین به پسره بفرمایین (اگه تا اون موقع یه دختر عاقل و فهمیده ، زن آقا پسره نشده بود ) .. که آماده ی پذیرش سختی های زندگی مشترک شدم و پا به پات به لطف خدا همراهتم و ول کُنت نیستم ، باهاتم تو هم منو داشته باش و بهم برِس .
تا نهال آسیب پذیر زندگیمون بشه یه درخت بسیار بسیار مقاوم و سرسبز .

من یه جمله برای خودم ساختم و توی زندگیمون همیشه برای خودم خانومم خیلی جاها تکرارش کردم و واقعا عالیه . میگم تا شماها هم خیرشو ببینین اِن شاءَ الله :

وقتی سختی ها و بار مشکلات کمرشکن شد ، محکمتر بایست ... و سربلند باش .



خوشبخت و موفّق باشید .
و من الله توفیق .


۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۶ اوه مای کامپیوتر
البته هرچند توی نظر اولم (نظر بالاییم) مقداری غضب کردم اما ... به نظرم این پست جعلی است و هدف دیگری در طرحش بود .

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۵۰ مجید 94
به پاییز:

خیر اصلا هم اینجوری نیست :))
دلیلشم اینه که مشت نمونه خروار نیست...!! چون یکی اینجوری شده دلیل نمیشه که همه اینجوری باشن.
از طرفی منم بیام بگم دیدین پسرا حق دارن وقتی سنشون رفت بالا و دستشون تو جیب خودشون رفت کلی به قیافه و اندام و سایز و رنگ فلان جای دختر و... گیر بدن...؟؟
خب چرا فقط اون طرفش رو میبینی اینورم اگه نگاه کنی دلیل سختگیری های پسرا تو سن ها بالاتر و متوجه میشی ;-)
بعدشم مثل دخترا که میان تو بعضی پستا میگن پست سرکاریه و دسیسه پسراست اینجا هم ما باید بگیم پست سر کاریه و دسیسه دختراست :)))))

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۱:۳۱ المیرا
سلام عزیزم شما اول باید طرز فکرتون عوض کنید تا زمانی که مجردیم میگن چرا ازدواج نمیکنی ازدواج کردی میگن چرا بچه دار نمیشید و...کلا همه به همه چی ادم کار دارن شما اصلا اجازه نده کسی حتی خانوادت به شوهرت توهین کنند یا بخوان دلسردت کنند خوبی های همسرت رو ببین دوس داشتی نامزدت پولدار و خوشتیپ بود ولی چشمش هرز میرفت ودنبال دختر بازی بود ؟؟؟؟!!!شما عاشق نبودی کسی که عاشقه فقط خوبی های طرفشو میبینه وچشمشو به کمی وکاستی هاش میبنده اصلا دهن بین نباش این روزای سختم میگذره غصه نخور تازه اول جوونیتونه حیفه قدرشو بدون وهیچ وقت با کسی مقایسه اش نکن دوس داشتی معتاد بودیا دختر باز بود؟؟؟!زندگیتون با هم با تلاش همدیگه بسازید اینا رو یه دهه شصتی بهت میگه که خیلی از موقعیت های خوب زندگیشو از دست داد البته توسط دیگران الان منم وتنهاییم اون ادمای به ظاهر دوست اگه شما به مشکل بخوری یا جدا شی یه حالی ازت نمی پرسن فقط محکم وقوی باش تا زمانی که تکلیفت با دلت وبا خودت روشن نکردی عقد نکن با یه مشاور صحبت کن .فقط خوبی هاش ببین به مالت نناز که به شبی بنده به جمالت نناز که به تبی بنده ,خیلیی ها پولدار بودن ورشکست شدن وخانومش تو خونه ترشی درست میکرد فکررررر کن شوهرش یه زمانی کارخونه داربود!!!!فقط اخلاق خوب میمونه واینکه چشمش دنبال کسی نیس 

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۲:۱۷ فرهاد
آهااااااااااان!
خب از اول بگو
البته حالا که دقت می کنم می بینم از اول هم گفته بودی!
خب بذار یه ذره فک کنم

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۳ reza
چ پست جنجالی شد.سوال کننده غیبش زده،فک کنم رفتن سر خونه و زندگیشون.خخخخخخ یا شایدم مشغول بزرگ کردن فرزندانشون.هرچی بود فک کنم حل شد

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۰ به علامت تعجب و کاراگاه گجت
طبق آخرین بررسی های من ایشون یک دختری هستن ک عاشق فردی با این ویژگی ها شدن...ولی ترس دارن از روزی ک اینگونه سرشون بیاد.میخواد چیشاش باز شه😝

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۵ مینا21
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
جالبه خیلی جالبه،***** * **** ****** *********«»»»«؛!اقا پسری که ن درس خونده نه کارو سرمایه نه سربازی کلا یجورایی شرایط خعلیییی افتض...عاشق دختری میشه ک ظاهرا وضع مالی خوبی دارن،و فقط تشنه ی عشق!!!!!!خونواده هم ک از پس دختر خانم برنمیاااان!!!!!!!بقیه هم که مثل فضولا هی تو زندگی اینا سرک میکشن خب چه کاریه،والا به هم زدن رابطه دونفر گناه خییبیلی بزرگیه!!!!؛:؛!! اهای ملت ایقد فضولی نکنییییین!!!!!!;-) ;-) ;-) 
دختر خانمی که ادعای عاشقی میکنه اینگونه زود سرد میشه!خب این اسمش عشقه عاااایااااااا:))) این چه عشقیه عاخهههههه!
در کل اول از همه اشتباه از خونواده بوده که روی ازدواج بچه هاشون دقت نمیکنند و ساده میگیرن.ظاهرا طبق این پست...اشتباه از دخنر خانمیه که کسی که هم کفو نیست رو انتخاب میکنه، عیبای اقا پسرو ک ظاهرا خعییییلی هم براش تحملش سخته رو نمیبینه...چشمشو میبنده...مشکل از اون عاقا پسری که هنوز دهنش بو شیر میده(با عرض پوزش)عاخههههه پسره گل اقا پسر وقتی شرایط ازدواج برات فراهم نیست سرتو بنداز پایین درستو بخون...خخخخخ همکلاسی های دخترو چرا میپای،چرا دلربایی میکنی...خب یا حداقل کسی رو انتخاب کنید که هم کفو باشه،یا حداقل بساز باشه،ن اینچنین خانمی،بازم با عرض معذرت و پوزش،و همچنین مشکل از اون فضولاییه که تو زندگی مردم موش میدوونن....
نتیجه گیری:اقا پسر
:تا دستت نرفته تو جیبت هوا عشق به کلت نزنه،چون یه جایی دخترا دوس دارن پز بدن جلو دوستاشون،;-)  

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۰ منصوره
بنده خدا سوال کننده حق داره
نامزدی نباید طولانی باشه
بالاخره دوست داری یه سر و سامون درست و حسابی باشه نه فقط محرمیت
حتی عقد هم نباید طولانی باشه
این سرزنش ها چیه که تو عاشق نیستی و....!؟
اگه طوبانی شد طرفین سرد میشن،خصوصا امکان سردی خانم بیشتره

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۲ مینا21
ادامه نتیجه گیری:دختر خانم وقتی خاستگار میاد از همون اول چشماتونو باز کنین
خونواده ها:سعی کنید  گزینه های مناسب رو تایید کنید...با شناختی که از بچه هاتون دارین
بقیه در و همسایه دوست و اشنا :تو زندگی بقیه دخالت نکنین لدفنننن
...کلا ادم باس عاقل باشه.خخخخخ

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۹ پاییز
به مجید 94
 چرا دقیقا هم همین جوریه :) ، منم نمیگم همه اینجوری میشن ولی اکثریت سرنوشتشون همینه ، نمیدونم چرا نمیخواااای قبول کنی ؟؟؟

من به پسرای سن بالا کاری ندارم ، یه جوری میگید که میاید به همه اندام و ظاهر دختر گیر میدید که انگار این طوری نیست ،انگار میخوای دخترا رو تهدید کنی :)خب دارن همین کارو میکنن شما نمیخواد نگرانشون باشی خخخخ
من اصلا بحثم پسرای سن بالا نیست ، ببین همین آقا یک درصدم شرایط ازدواج رو نداشته نه سربازی رفته ، نه درسش تموم شده ، نه کار داره ، نه پول داره ، خب آدم دلشو به چی خوش کنه ؟؟ فکر کن هنوز که نرفتن سر خونه زندگیشون این همه دعوا و بحث دارن ، حالا اگه وارد زندگی بشن و مشکلات زندگی هم این وسط اضافه بشه ، چی میخواد بشه ؟؟؟ شما فقط عشق و عاشقی اول راهو میبینی ، یه کم به ته قضیه هم نگاه کن.
به نظرتون کارش اشتباه نبوده ؟؟؟ البته که شما میگید نه :)) 
من فقط میخوام بگم ازدواج خاله بازی نیست ، اگه 50 درصد احساس و 50 درصد از عقلمون کمک بگیریم همه چی حله ، بخدا پسرایی دیدم که همه ی شرایطشم دارن ولی بازم میترسن از اینکه ازدواج کنند ، از اینکه نتونند خواسته های همسرشون رو تامین کنند ، یه سری اینجورین ، یه سری هم که مثل این آقا ته اعتماد به نفس .
دیدی این بار نتونستی جوابمو بدی ، کلا زدی زیر همه چی ، دسیسه خخخخخخخ
ممنون از نظرتون.

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۷ فریما
منصوره درست میگه.نامزدی اگه طولانی شد دلزدگی هم پیش میاد

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۹ فریما
مینا خانم هم درست میفرمایند;-) 

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۰ فریما
پاییز و مجید شمام دوتاتون درست میگین ادامه ندین😝

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۴ اسی
من چند سال دختریو دوس داشتم دختر متین و باوقاری بود،همسایمون بود..بیش از حد عاشقش بودم اون موقع سالای اخر کارشناسیم بود.ولی از ترس اینکه برم خاستگاری و ردم کنه صب کردم تا شرایطم بهتر شه.حس میکردم اونم منو دوس داره.ولی هیچوقت حرفی زده نشد بعد درسم رفتم سربازی ..شب و روزم شده بود فک کردن ب اون دختر و رویا پردازی برای اینده..اونوقت یه پسری بودم که کار نداشتم..توی شهرمون کار گیرم نیومد،رفتم عسلویه،مدتی اونجا کار کردم و تونستم ماشین بگیرم و ی پس انداز کوچیکی هم داشتم..اندازه ی یه خونه رهن کردن...ولی باز گفتم شرایط بده...ولی دل و زدم به دریا رفتم شهرمون..روز عروسی عشقم بود که رسیدم خونه،جلو خونشون ریسه زده بودن،عروسی بود...کل دنیا سرم خراب شد متحیر مونده بودم...الان پنج سال میگذره،و من هنوز مجرد...همش هودمو سرزنش میکنم که ای کاش زودتر اقدام کرده بودم
ولی دیگه فایده ای نداره...اون خانمو فراموش کردم
چون متعلق به شخص دیگریه
ولی با خوندن این پست میگم شاید اگه همون موقع مطرح میکردم و ازدواج میکردیم شاید یه روزی از من خسته میشد بخاطر بی پولیم.
نمیدونم ولی به هر حال بدجور با خودم درگیرم
هی خدا شکرت.
بی پولی بد دردیه
بی پولی بدجور جوونارو زمین زده
خدا ب داد همه ی جوونا برسه!آمین
موفق و موید باشین.

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۹ مجید 94
به پاییز:

دقیقا هنوزم حرف من اینه که مشت نمومنه خروار نیست. شما الان داری یه نمونه اینجا میبینی من در واقعیت دوستای خودم و اطرافیانم چندین مورد بودن که همینجوری داشنجویی ازدواج کردن و هر دو با هم دارن کار میکنن و زندگی بسیار شیرینی دارن چون با هم دارن زندگیشون رو میسازن.
اگه سوال و جوابای نویسنده پست رو بخونی متوجه وجود تناقض در حرفاشون میشی...!!
پسرای سن بالا رو هم با توجه به نتیجه گیری خودت گفتم...!! میگم وقتی ازینور اینجوریه خب ازونورم اونجوری میشه دیگه پس نباید دخترا مشکلی با این قضیه داشته باشن.
اگه پسری گیر داد به سایز سینه، به اندام، زیبایی صورت، قد، رنگ پوست، رنگ فلان جا، محل زندگی دختر، شغل پدر دختر و... دیگه نباید ایرادی بگیرن.
به قول معروف چیزی که عوض داره گله نداره :)))
ولی هنوزم میگم این سوال کاملا مشکوکه حتی اگه نویسنده خودش رو پسر معرفی میکرد و میگفت از دختره سرد شده بازم قابل قبولتر بود تا اینکه یه دختر همچین حرفی بزنه...!!

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۲:۳۳ گلاره معین

به مجید 94 و اقایون

من نمیدونم واقعا یه پسر خودش اذیت نمیشه وقتی نتونه برای نامزدش و عشقش کمی پول خرج کنه ؟

فکر کن برید بیرون بعد یه ناهار نتونید باهم بخورید و یا پول نداشته باشید یه سینما باهم برید

و یا نتونید یه کادو کوچک  مثلا 20 هزار تو مانی حتی روز تولد یا مناسبت های دیگه بگیرید ،

اذیت نمیشید ؟ ناراحت نمیشید ؟ چرا بی پول و بیکار وسربازی نرفته و دانشجو میرید نامزد میکنید ؟

برا ی من سواله ؟

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۱ یکتا
عزیزم شما هنوز اول راهی در اینکه اشتباه کردی که زیر بار عقد طولانی مدت رفتی هیچ شکی نیست و در اینکه اشتباه بزرگتری کردی و صیغه ی محرمیت خوندی هم هیچ شکی نیست اما اگر عاشقشی به هیچکس اجازه نده روی تصمیمت تاثیر بذاره. زیاد درباره ی مشکلاتتون با دیگران صحبت نکنکه به خودشون اجازه بدن بهت تیکه بندازن یا توی زندگیت دخالت کنن. بعضیا حتی از سر حسودی سعی میکنن عیبای طرفتو توی چشمت گنده کنن که عقده های درونی خودشونو خالی کنن! همیشه سعی کن دهن بین نباشی. دهن بین بودن میتونه زندگیتون ویران کنه حتی اگر همسرت یه پرنس واقعی باشه اگر دهن بین باشی خوشبخت نخواهی بود. بنظر من بجای اینکه راه بری و بگی من دهن بینم سعی کنی این خصلت بد رو در خودت از بین ببری. پسر خوب کمیابه عزیزم. حیفه که از دستش بدی پس یکم از نیازهات چشم پوشی کن. تجربت هنوز خیلی کمه اگر مث ماها باتجربه تر بودی ازین حرفها نمیزدی. پول به شبی بنده و واقعن معلوم نیست کسی که تمروز پولداره فردا هم پولدار باشه اما شخصیت آدما یه گوهر ارزشمنده که با هیچ پولی نمیشه سنجیدش و توپ هم تکونش نمیده!  پس به چیزی بچسب که ارزششو داشته باشه. پول چیز بدیه چون آدم هیچوقت حرصش نسبت به پول نمیخوابه هرچی داشته باشی بازم بیشترشو میخای! سعی کن این حرص رو در خودت از ببین ببری تا به آرامش برسی. قناعت جوی و خرسندی!  
بازم تاکید میکنم زیاد از مشکلات زندگیتون و روابط شخصیتون برای دیگران حرف نزن و جلوی دیگران ننال چون سوء استفاده میکنن. باور کن! حتی اگرکسی اومد پیشت و اوضاع زندگیشو گل و بلبل وانمود کرد تو اصلن حرفاشو باور نکن و از زندگیت دلسرد نشو چون نود درصد خانمها درین مورد دروغ میگن و اینجوری میخان حس حسادت و عقده های درونیشونو خالی کنن و فخرفروشی توخالی بکنن پس با این حرفا ته دلتو خالی نکن. زندگی فراز و نشیب های زیادی داره. الان خود من یک ماه و نیمه که مریض شدم و توی این یک ماه و نیم بقدری از همسرم محبت و گذشت دیدم که واقعن به انتخابم افتخار کردم. اون زمان که باهاش ازدواج کردم خیلی از خودگذشتگی کرده بودم که با بی پولیهاش ساختم و به اخلاقش تکیه کردم و الان که دارم نتیجشو میبینم تازه میفهمم که چه انتخاب درستی داشتم. پس یکم عمیق تر به زندگی نگاه کن
ایشالا خوشبخت بشی

۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۷ یک فرد نامطرح از یک جای مطرح

سلام . به همسرتون علاقه داشتید.و معلومه که هنوز هم به همدیگر علاقه مندید. زندگی مشترک در حال حاضرغیر از علاقه طرفین به کار وتلاش طرفین هم بستگی دارد. این را بدانید که هیچ زندگی بدون مشکل نیست.اگرچه طرف شماباید سربازی بره و درسشم تموم کنه وکار کنه شاید هم باچندر غاز بعد از چهارسال ولی خوب توی این سالها شما نیز باید درس بخونی وکار کنی.همه همکاران من دکتری دارند واستاد دانشگاه هستند ولی همه انها حداقل نصف مخارج منزل را به عهده می گیرند.من یک زنم.اون زندگی که مرد با خونه وماشین وپول وطلا بیاد خانوم بعد ازدواج ببره مسافرت وهمه چی داشته باشن در طول تاریخ هیچ سرزمینی اتفاق نیفتاده.  ازدواج برای طی کردن مسیر است تا با یاری وتلاش وکار یکدیگر بتوانید احتیاجات زندگی را برطرف کنید. حرف مردم اصلا مهم نیست. مردم فقط راجع به چیزهایی که ارزو دارن صحبت می کنند نه چیزی که هستند. امیدوارم شما عامل انگیزه همسرتان باشید در درس وکار وتلاش.در جواب کسانی که می خواهنددلسردتان کنند بگویید خداراشکر که سالم هستم دارای خانواده اصیل هستم دارای همسری پاک واصیل هستم. خانواده مومنی دارم که به من اجازه داده اند طبق عشق ازدواج کنم. خداروشکر اینده روشنی دارم وبه همسرم علاقه مندم و سعی کنیید هرچه سریعتر خانواده خود وهمسرتان را متقاعد کنید که عقد رسمی ودائم باشید تا خطر کمتری شما را تهدید کند.
مشکل مالی هیچ گاه نباید مشکلی برسر راه ازدواج باشد. نود  و هشت درصد جامعه ما مشکل مادی دارند . پس هیچ گاه ازدواج نکنند.دعوا بحث مال زندگی یه .مگه زندگی بدون بحث همداریم. فقط خوبه اطرافیان مداخله نکنن. بحث بین دو تا زن وشوهر زود تموم میشه.
مرد وزن دعوا کنن ابلهان باور کنن. ولی بحث بین دو طایفه به این زودی ها حل نمی شه.
خیلی ها شوهرشون سربازه. خیلی ها ده سال ازدواج کردن هنوز خونه وماشین ندارن. ندارن که ندارن. مهم نیست.باید قبول کرد ما در جامعه توسعه نیافته زندگی می کنیم مرد کاری زن کاری تا بگردد روزگاری. شاید در نسل ما فقط ده درصد بتوانند خودشان خونه تهیه کنند البته یعد از سی سال کار وتلاش دونفره . بقیه چکار باید بکنند.
پدر مادر همه ما دارای خونه و ماشین وحساب وملک وپس انداز واینها می باشند  البته بعد از بازنشت شدن. تا زه زمان اونها همه را با دیپلم استخدام می کردن. زمان ما با دکتری هیچ کس استخدام نمیشه.یه سری به قبولی اموزش ورورش این روزها بزنید تا بفهمین چی می گم. تازه همین پدر ومادرها موقع ازدواج چیزی نداشتند.همه بدون جهیزه وبدون خونه وماشین ازدواج کردند. تنها راه حل ازدواج اسان وبدون تشریفات وکار دو سه شیفته مرد وزن است.راه دیگه ای نیست . عقد موقت بیشتر از چند ماه به صلاح هیچ دختری نیست. شما محرمید ونزدیک در حالی که هیچ تعهدی برای اقا وجود ندارد.  اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفته
ضرر ان دامن شما را بیشتر از بقیه می گیرد. سریعتر عقد دائم کنید.

درباره : انجمن پزشکی درمانی , درمان های جنسی و زناشویی / سلامت جنسی ,
بازدید : 420 تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 زمان : 21:02 نویسنده : درمان وب نظرات (0)
مطالب مرتبط
  • درمان کرونا درمان کرونا
  • علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله
  • چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی
  • راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز ,  درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا , راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز , درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا ,
  • راه درمان و رهایی از سرفه راه درمان و رهایی از سرفه
  • درمان سرفه , درمان سرفه خشک درمان سرفه , درمان سرفه خشک
  • بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم
  • علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه
  • رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان
  • آی وی اف رایگان در بیمارستان /  IVF و IUI به صورت رایگان آی وی اف رایگان در بیمارستان / IVF و IUI به صورت رایگان
  • ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش

    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 45
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 379
  • بازدید ماه : 379
  • بازدید سال : 36,784
  • بازدید کلی : 322,349
  • مطالب

    هدف از این انجمن پرسش و پاسخ در زمینه مسائل خانوادگی و زناشویی ایران می باشد ، انجمن پزشکی درمانی ، درمان وب ایران