رشته مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

انجمن پزشکی درمان وب

بهم میگن مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره

بهم میگن مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره

بهم میگن مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره

...............................................................................................

سلام به همه دوستان خانواده برتر...
چند ساله که با این سایت همراهم ولی خوب سوالی مطرح نکرده بودم...
من امسال در کنکور رشته شیمی در یکی از بهترین دانشگاه های کشور پذیرفته شدم ...
هم چنین طبق کارنامه سبز در رشته مامایی هم در یکی از دانشکده های خوب علوم پزشکی قبول شدم...
امکان این رو دارم که تغییر رشته بدم...
من واقعا مرددم😢😢
چیزی که باعث این تردید شده رشته شیمی چون تا قبل از ورود به دانشگاه فکر میکردم بیشتر از رشته ای پیراپزشکی به اون علاقه دارم...
اما بعد از ورود به دانشگاه می بینم که درس های رشته پیراپزشکی بیشتر با روحیات من هماهنگه  گر چه فکر میکنم شاید بعدا علاقه مند بشم...
از طرف بهم میگن مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره
...
خواهش میکنم راهنماییم کنید😢😯😣

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۶
-----------------------------------------------------------------

۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۹:۴۵ کیمیا
چرا مامایی خیلی اینده داره به خصوص اگه ادامه تحصیل بدی عالی میشه.
اگه ادم زرنگی باشی درامدت از پزشک عمومی هم میره بالاتر.

۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۶ نرگس313
برای اینکه بفهمی رشته ی خوبی هست یا نه برو دانشگاه از دانشجویان ترمای اخر بپرس ،و همچنین از استادا
همه ی رشته ها خوبن اما باید ببینی تو ادم کدومشی

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۵ دانشجوی شریف به سوال کننده
عزیزم رشته شیمی واقعا هیچ اینده ای نداره!!! من دوستان زیادی دارم که همین رشته ی شیمی هستند. اکثرشون هم تا دکترا دارن می خونند یا دکتراشون رو هم گرفته اند. همه هم از دانشگاه شریف!!! اما وضع شغل و بازار کار برای رشته ی شیمی خیلی بده! همه شون بیکارن! حتی هیات علمی دانشگاه های سطح پایین هم نمی تونن بشن! با اینکه توی شریف درس خوندن حتی! حالا تو حساب کن بقیه ی دانشگاه ها که دیگه وضع بدتره قاعدتا.
به نظرم مامایی خیلی فرصت خوبی داری که مامایی هم قبول شدی!!! خیلی رشته ی خوبیه! بازار کارش هم که خیلی خوبه! :)

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۴۴ بهمنی
چه جالب!دختریکه من عاشقشم هم مامایی میخونه
فعلا بازار کار خوبی نداره چون وزارتخونه تو چند سال قبل زیاد ازشون استخدام کرده

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۵۸ سولماز
سلام عزیزم .
اولا شیمی بازار کار نداره میشینی تو خونه?
ثانیا مامایی بارار کارش نصبت به شیمی خیلی خیلی بهتره ولی نصبت به پرستاری نه.بستگی  به شهرتون داره.
بازا  کار مامایی: با لیسانس میتونن مطب بزنن....تو بیمارستانای خصوصی و دولتی کار کنن....تو درمانگاهها و مراکز کار کنن...
اره میتونی تغییر رشته بدی. ولی یه ترم عقب میفتی.
ولی ببین  ایندش بهتره.
در ضمن استرس کاریشم زیاده.
اصلا با شیمی مقایسه نکن ولی اگه بهتر از مامایی قبول شدی ببین. تکمیل ظرفیتو نگاه کن.
رتبت چند شده? امکان فیزیوتراپی قبول نیست?

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۱:۱۰ یه خانم
تا جاییکه میدونم مامایی و پرستاری بین رشته های پیراپزشکی بازار کار خوبی دارن!!! زودتر از ما درسشونو تموم میکنن توی دوران طرح هم اندازه ی ما حقوق میگیرن :|

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۱:۳۳ مینا
مامایی خیلی بهتره . شیمی آینده شغلی نداره . مامایی رو تو یه دانشگاه خوب بخون بهتره .


۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۱:۴۱ فاطمه
مامایی بازارکار خیلی بهتری نسبت به شیمی داره.ولی خب رشته پراسترسی هست.

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۷ فهی
منم مامایی فیروزاباد میخونمممم....هییییی میگن خیلی گرفتن...ولی هنو امید داریممم...😦

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۷ خرما بخر
یکی از اقوام ما رفته مامایی ماهی خدا تومن حقوق داره شیمی بدرد نمیخوره بابا همه ارزو دارن برن مامایی برو از دستش نده

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۱ MM
سلام 

بهتون تبریک میگم الان مسئله اینه که واقعا چقدر به مامایی علاقه دارید اگر از بقیه انتخابامون تو زندگی فاکتور بگیریم ما آدما دو تا انتخاب سرنوشت ساز تو زندگی داریم انتخاب شغل و انتخاب همسر من مرد هستم ولی اگر بجای شما بودم مامایی رو انتخاب می کردم چون واقعا از مامایی خوشم میاد توصیه می کنم  حتما حتما حتما برید یک ماما رو ببینید باهاش صحبت کنید چه تو بیمارستان یا مطبش چند ساعت وقت بذارید از سختی کار و شیرینی کار بپرسید کتاباشو ببینید تا اونجایی که ممکنه کار رو لمس کنید اگه به زبان مسلط هستید مثلا سرچ کنید midwife career / job  خونده میشه مید وایف 
 
یک روایت :امام صادق علیه السلام : عقیقه کردن ، در روز هفتم است و به ماما ، ران [گوسفند ]همراه با سَرین آن داده مى شود و استخوان آن ، شکسته نمى شود .
امیدوارم انگیزه لازم رو برای انتخاب این رشته پیدا کنی حسابی در موردش تحقیق کن 
باز هم سوال داری بیا بپرس 
موفق باشی 
Happy Midwife's Day

۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۷ ناشناس
علاقه خیلی مهمه، آینده هم مهمه

۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۰:۰۵ هدیه بانو
استخدامی رو ول کن الان کافیه لیسانس مامایی رو گرفتی بری نیمه وقت پیش دو تا جراح زنان کار کنی و باهاشون قرارداد ببندی بعد یه مدت خودت رو بستی.
بیمارستانها هم خوب استخدام میکنن و میتونی بری پاره وقت تو درمانگاه ها کار کنی و مطب خصوصی بزنی.
اون روزی من پیش جراح زنان بودم تمام خانم های باردار رو ماما چک میکرد کلا وردست خانوم دکتره بود.

۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۰:۴۰ بارن
من اطلاعی درستی ندارم 
اما در بیمارستان کم بستری بودم 
اکثرپرستارها لیسانس مامایی بودن 
من ازشون سئوال کردم گفتن بامدرک مامایی پرستارشدیم 
البته این وهم بگم اگه تا مدارج بالا ادامه بدی حتما بازار کارخوبی داره 
تومحله ما یکدونه ماما هس که از متخصص زنان هم درامدش بیشتره 
ویزیتش 35هزارتومن من خودم 3تا بجم پیش ایشون رفتم

۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۲:۴۷ ابوالفضل
ببین آبجی خوبم، علوم پایه یعنی ریاضی و فیزیک و شیمی در ایران بر خلاف غرب آینده ی مبهم و نامعلومی داره. اکثریت افراد فارغ التحصیل در این رشته ها حتی در مقاطع تکمیلی، دارن ول می گردن و مگس می پرونن. از اونجایی که دختری، مامایی بخون چون کلا پیراپزشکی بازارکار به مراتب مناسبتری داره در کشور، به احتمال کم اگر هم بیکار موندی از محفوظاتت کلی میتونی در زندگی شخصیت استفاده و به اطرافیانت کمک کنی.

توی ایران با وضعیت فعلی صنعت و آتیه ی نه چندان روشنش، حتی اگر در شیمی به پایه ی فارادی، گیبس، برونستد، تامسون هم برسی عاقبتت حق التدریس با اجرت شندرغازه.

اطرافیانت درست میگن، فکر و مشورت کن و محکم تصمیم بگیر.

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۷ دانشجوی مامایی
سلام به دوست خوبم
دقیقا منم دو سال پیش در موقعیت تو بودم.هم شیمی کاربردی قبول شدم هم مامایی.تو بد برزخی هسی میفهممت.هرکسی ی چیزی میگه مهم نظر وعلاقه خودته.
مزایا:بالیسانس هم وارد کار میشوی ولی برای شیمی باید فوق داشته باشی
رشته زیبایی حقوقشم بد نیس الان زایمان طبیعی هزینش بیشتر از سزارینه
معایب:بیمارستان سخته شیفت شب داری حوصله میخاد مسئولیت جون دو نفر باهاته
ببین هر کسی نظر خودشا میده برات مهم نباشه به منم میگفتن اه دلت میاد چه حال به هم زن ولی کسی نگف چه زیبا وقتی تو اولین کسی هستی که نوازاد معصوم وبی گناه را تو آغوشت میگیری و مجبور به نفس کشیدنش میکنی همه میگفتن وای اصن چه شغلیه کارشم نیس ولی کسی نگف حداقلش اگه سر کارم نرفتی برای خودت و زنان اطرافت کارایی داره
هر چیزی که انتخابت بود برایت آرزوی موفقیت میکنم دوستم😚

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۰ مجید 94
من نمیدونم رشت مامایی خوبه بده آینده داره نداره و...
فقط خیلی ظلم در حق مردا شده که زنها رشته مامایی دارن اما مردا رشته بابایی ندارن...!!

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۷ پری

سلام.من خودم تو دانشگاه علوم پزشکی شاغلم.رشته های پیراپزشکی هم استخدامیشون بهتره هم درآمدش.

تو رشته شما فوق هم بگیری باید کفش آهنی بپوشی بیافتی دنبال کار

 

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۱ ر.یا
برو مامایی

۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۳:۲۶ soal konande
خیلی ممنون از همگی...
واقعا رو جواباتون حساب کرده بودم😊
من اینطور صحبت هاتون رو جمع بندی میکنم که:
مامایی رشته ی خوب و در عین حال سخت و پر استرسیه. ...
یه استرس خاص و شیرین...
مثل شیمی ممکنه آینده شغلی تضمین شده ای نداشته باشه ولی باز امکان شاغل شدن توش بیشتر. .
که البته اگر در هر دو رشته هم شاغل نشم دانسته هام از علم مامایی خیلی به درد خودم و دیگران میخوره..
کسی توصیه یا به صحبت دیگه ای نداره؟
جمع بندیم درسته؟
واقعا تشنه ی راهنماییتون هستم

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۱:۱۴ پریسا
به نظر من مامایی بخونید خیلی بهتره هم کلاسش بالاتره و هم درامدش مثلا اونروز خواهرم در مورد زایمان تو وان اب تو نت سرچ کرد نوشته بود هزینه اش سه تا چهار میلیون هستش وبه احتمال زیاد زایمان در وان اب ماما بالا سر مریض هست دیگه خودتون بدونید چه پولی میزنید.

به بارن
جدی هزینه ویزیت مامایی که شما میرید35هزار تومن هست؟جالبه!!!من اوندفعه به یه ماما تو شهرمون مراجعه کردم ویزیتش15هزار تومن بود.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۸:۵۹ هانیه بندری
سلام دوست عزیز
شیمی بازار کار نداره البته بستگی به شهری که توش زندگی میکنه هم داره
و اما مامایی....
من خودم فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شیرازم و کم و بیش از رشته های علوم پزشکی اطلاع دارم خودم بهداشت حرفه ای خوندم و خداروشکر بعد از فارغ التحصیلی زود شاغل شدم. کلی بگم رشته های علوم پزشکی بازار کار خوبی دارن ولی متاسفانه نرخ بیکاری رشته مامایی بین رشته های علوم پزشکی از همه بالاتره! میدونی چرا؟ چون متخصص های زنان و زایمان نمیذارن بچه های مامایی جایگاه خودشون رو پیدا کنن. حمالی های این رشته اگه کار پیدا کنن برا بچه های مامایی هست ولی پولشو متخصص های زنان و زایمان به جیب میزنن! 
ولی اگه بخوای بین شیمی و مامایی یکی رو انتخاب کنی من مامایی رو پیشنهاد میدم! چون علوم پایه هنوز تو کشور جا نیفتاده و شانس شاغل شدنت تو رشته مامایی بیشتره!
موفق و سربلند باشی دوست خوبم

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۱۰ فرناز
من کارشناس یه رشته علوم پزشکی ام. و چند تا دوست بیکار و کارمند ماما دارم..
با توجه به چیزی که گفتم بت میگم:
مامایی برخلاف رشته های دیگه علوم پزشکی مثل هوشبری و اتاق عمل و رادیولوژی و.. چون دانشگاه ازادم میگیره کاملا اشباع هست خیالت راحت کنم تعداد ماما بیکار زیاده!!ولی شرایط خودتو ببین کدومه..
1) ادم مقیدی هستی یا نه؟
اگه مقیدی مثلا کار خلاف نمیخوای انجام بدی مثل سقط و هایمن رافی
2) ادم مقیدی نیستی و سقط و کارای خلاف ام برات مهم نیست خلاف نمیدونی یا هر چی

دسته 1 که کلا باید استخدام دولت شن که اون هفت خان رستم وجود داره  سهمیه داری؟ اشنا قوی داری ؟ میتونی یه امار بگیری ببینی وضعیت شهرت چه طوره یعنی بیمارستانش کمبود نیرو داره میگیره ماما درایانده یانه؟
یا باید دنبال درمانگاه باشی.. یعنی دنبال کار باشی تا بت یکی حقوق بده!! که دیگه خودت میدونی چند مرده حلاجی!!
گروه 2) یه مطب اجاره ام کنی در میاری چون تو کار خلاف پول زیاده کافیه 2 تا سقط و اینا انجام بدی تو یه ماه با همون 3-4 تا مریض پولت درمیاد..

چند تا حالت تو دوستای مامام هست(اینایی که میگم دولتی خوندن دانشگاه ازاد بی تعارف و اغراق چیزی بارشون نیست):
5تا ماما میشناسم
یکی شون قراردادی دولت  شد با هزار زحمت و پدرش هم بش مطب داده کار خلاف نمیکنه چند تا مریض اشنا و اینا میان که پول نمیدن چندتام همین جوری در کل ماهی 50 تا100 تومنم از مطبش در نمیاد.(این شاگرد زرنگ و کار درسته کلا قد یه دکتر اطلاعاتش بالاست!)
یکی شون بیکار
دوتاشون تو پزشک خانواده مازندران هستند و با یه طرز اسفباری حقوق پایین و کار زیاد
یکی شونم تو مطب ترک اعتیاد یه پزشک عمومی کار میکنه که این 3 تای اخری راضی نیستن از کارشون.

درباره شیمی اطلاعی ندارم.یکی از همکلاسیام خوند الان بیکار چیز دیگه ای نمیدونم.

البته اینم بگم یه خوبی رشته مامایی اینه که: شما کلا هیچ کاری هم گیرت نیاد 2 سال باید بری طرح بگذرونی و تو  اون دو سال که طرحی  یه 50 ملیونی درمیاری!!! بعدش دیگه ...

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۳۲ فرناز
ببخشید من پست و خوندم چون موضوع رو میدونستم نظر خودمو گفتم بعد یه نگاه به کامنت ها کردم دیدم چه خبره؟:)
مثل همیشه افراد اطلاعاتشون در حد حدس و گمانه و یا یه چیزی از دور دیدن دارن راهنماییت میکنن!!
عزیزم من که هم اتاقی و هم خونه ای و دوست ماما دارم دلسوزانه دوباره بت میگم:
اگه مقیدی اگه کار خلاف نمیخوای بکنی اگه سرمایه داشتن مطب رو نداری (یعنی یا مطب باید از خودت باشه یا اجارشو در نیاوردی هم برات مهم نباشه مثلا بابات بده) اگه روحی تو سری خوری از متخصصان زنان رو نداری اگه نمیتونی به خودت بقبولونی که مهر داری ولی برای مهر ماما تره هم خرد نمیکنن یعنی هیچ نسخه ای و که تو مهر کنی داروخونه با بیمه حساب نمیکنه!! این رشته توش پول نیست برات!!

اینایی که میگن درمانگاه نمیدونن همین دوستان ماما حاضرن بیکار باشن ولی با لیسانس مامایی تزریقات چی درمانگاه نشن!!!چون شان و شخصیت رشته مامایی رو بالاتر از امپول زن میدونن !! تازه درمانگاه ها هم که استخدامی نداره با پارتی قراردادی میگیره تو اگه این چیزا رو کسر شان نمیدونی و حاضری زیر دست یه دکتر عمومی باشی دو تا امپول بزنی و سرم وصل کنی و پانسمان کنی و حقوق کارگری بگیری برو مامایی!
مامایی روحیه خیلی چیرا رو میطلبه!!!

نمیخوام ناامیدت کنم خواستم واقعیت ها رو بدونی و چشم بسته نری عزیزم..

من استخدام پیمانی 91 ام بدون پارتی و سهمیه ام ولی این جوری کمه باید جوون بکنی( پوستت کنده شه) و تعداد کسایی که استخدام میکنن بالای 2 نفر باشه تا بتونی بعد سهمیه دارها در اولویت استخدام باشی..

بازم تاکیید میکنم همه چی به موقعیت شهرت بستگی داره ممکنه بیمارستان خصوصی زده باشن و بخوان نیرو بگیرن راحت بری سر کار..دیگه اونا قسمتته..یهو دیدی زد و راحت استخدام شدی :)





۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۰ فرناز به باران
نرخ ویزیت ماما الان 15 یا 19 تومنه!! یعنی مطمنم زیر 20 تومنه دوست من 15 میگیره! و میگفت چند هزار تومن کمتر از نرخ میگیرم.. نرخ چیزی مصوبه و تعرفه است وقتی یه مامایی 35 تومن ویزیت میگیره یعنی داره خلاف میکنه عزیزم اون پول خوردن داره؟؟
برای همین اول ببین روحیه خودت چه جوریه؟ پول حلال حروم مهمه برات؟یانه؟

راستی اونایی که تو مطب متخصص زنان کار میکنند بیشتر زیر دست دکترن من که همچین روحیه ای به شخصه ندارم توسری خوریه حقوقشونم حداکثر حقوق قانون کار هست!

خب دیگه اطلاعات کامل و گرفتی دیگه تصمیم با خودته!
موفق باشی.

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۲۹ بارن
به پریسا باور کن راست میگم 
همین خانم ماما اوایل با ماشین خطی میومد بعداز 2سال با باازانس اومد الان ماشین شاسی بلند داره الان 24سال تومحله ماس 
با شوهر خواهرش که متخصص گوارش تویه ساختمون کارمیکنن نمیدونی اگه بخوای بری پیشش ساعت 6باید وقت بگیری 
پول پارو میکنه میتونم بگم متخصص زنان تومحلمون اونقدر درامد نداره 

۱۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۴۹ به سوال کننده
منم دقیقا مثل شما هستم وگیرکردم بین رفتن یا نرفتن ولی دیشب که پیش دکتر قلبم بودم خیلی تشویقم کرد وگفت الان که دولت اجازه سزارین نمیده اگه مطب هم بزنی عالیه وخیلی از موقعیت شغلیش تعریف کرد
درباره : انجمن پزشکی درمانی , دانلود نمونه سوالات استخدامی ,
برچسب ها : رشته مامایی , رشته پرستاری ,
بازدید : 402 تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1394 زمان : 20:50 نویسنده : درمان وب نظرات (0)
مطالب مرتبط
  • درمان کرونا درمان کرونا
  • علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله علت و درمان ورم کردن دست و پای زن باردار و حامله
  • چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟ , راهکارهای سفید کردن دندان ها با استفاده از مواد طبیعی
  • راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز ,  درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا , راه درمان سرماخوردگی فوری در یک روز , درمان فوری سرماخوردگی , درمان فوری آنفولانزا ,
  • راه درمان و رهایی از سرفه راه درمان و رهایی از سرفه
  • درمان سرفه , درمان سرفه خشک درمان سرفه , درمان سرفه خشک
  • بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم بهترین روشها برای کم کردن وزن و از بین بردن چربی دور شکم
  • علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه علل اصلی ناباروری و نازایی مردانه
  • رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان رابطه پوشیدن لباسهای تنگ و ناباروری آقایان
  • آی وی اف رایگان در بیمارستان /  IVF و IUI به صورت رایگان آی وی اف رایگان در بیمارستان / IVF و IUI به صورت رایگان
  • ارسال نظر برای این مطلب

    کد امنیتی رفرش

    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 36,467
  • بازدید کلی : 322,032
  • مطالب

    هدف از این انجمن پرسش و پاسخ در زمینه مسائل خانوادگی و زناشویی ایران می باشد ، انجمن پزشکی درمانی ، درمان وب ایران